Mitsubishi veze do Ženevy staronový koncept

Není tomu tak dávno, co Mitsubishi poodhalilo, že v Ženevě předvede nový koncepční automobil. Z tohoto plánu nesešlo, ono slovíčko nový je však v případě SUV XR-PHEV II minimálně diskutabilní.

Ve své podstatě jde totiž o přepracovaný koncept XR-PHEV, původně představený na konci roku 2013 v Tokiu. Jeho největší novinkou je 163koňové plug-in hybridní pohonné ústrojí, složené ze zážehového motoru MIVEC, elektromotoru/generátoru a pohonné jednotky, která se pro změnu skládá z kompaktního a vysoce účinného měniče a systému regulace napětí pro dosažení vysokého výkonu a točivého momentu. Ústrojí je uloženo v přední části auta a pohání výhradně přední kola

Mohlo by vás zajímat:  Tesla Motors hodlá pomoct masovějšímu rozšíření elektromobilů

Systém pohonu byl navržen tak, aby fungoval především v režimu jízdy čistě na elektřinu, čemuž odpovídají i emise pod 40 g CO2/km, kdy spalovací motor funguje jako generátor elektřiny nebo výkonová posila ve chvílích, kdy je to zapotřebí. V závislosti na jízdních podmínkách a stavu nabití 12 kWh akumulátoru systém automaticky přepíná mezi režimy jízdy čistě na elektřinu, sériovým hybridním pohonem nebo paralelním hybridním pohonem. Řidič sám může volit mezi režimy Battery Save (úspora kapacity baterie) a Battery Charge (dobíjení baterie). 

4490 mm dlouhá karosérie se šířkou 1890 mm, výškou 1620 mm a rozvorem 2670 mm se oproti rok a půl starému konceptu v přední části příliš nezměnila. Při bližším ohledání si možná všimnete upravené lichoběžníkové spodní části masky chladiče v předním nárazníku a chromovaných lamel v postranních nasávacích mřížkách. Lehce upravená byla grafika světel i masky chladiče. Více změn doznala zadní část, jež základními linkami odkazuje na přední část. Vysoko posazená skupinová světla doplňuje atypicky tvarované třetí brzdové světlo a komplikované zadní okno. Blíže sériové podobě je design litých kol. 

Mohlo by vás zajímat:  Fiat a Chrysler - Odklad elektromobilů, zaměření na diesely

Když už je řeč o blízkosti sériové výroby, interiér je oproti původnímu konceptu mnohem méně futuristický. Usadí se v něm čtyři cestující, obě poloviny automobilu jsou odděleny masivním středovým tunelem, který plynule přechází ve středovou konzoli. Ta má podobný tvar jako přední a zadní část automobilu, ve spodní i vrchní části je barevný mutlifunkční displej. Volant byl vyroben údajně s důrazem na pohodlí řidiče, jemuž se bude jistě líbit i velký a čitelný přístrojový panel, složený z centrálního rychloměru a dvou menších postranních displejů. Příjemně působí kombinace oranžového koženého čalounění s karbonovými a stříbrnými dekory.

Mohlo by vás zajímat:  Fisker Atlantic se představí o dva roky později!

Zdroj: Mitsubishi