Japonská automobilka Mitsuoka proslula svými kreacemi, které sice vycházejí z moderních aut, jejich design však vypadá jako z poloviny minulého století. Někomu se tento styl líbí, jinému ne, upřít originalitu však japonské automobilce nemůžete. A podobné j to i v případě posledního automobilu s krkolomným jménem Ryugi.
Základ 4,51 metru dlouhého sedanu s rozvorem 2,6 metru je Toyota Corolla Axio, z níž však mnoho nezůstalo. Mitsuoka vyměnila prakticky všechny panely karosérie počínaje novou přední maskou ve stylu Rolls-Roycu, kulatými předními světly a konče zcela novými zadními reflektory. Rovněž se nešetřilo chromem, ze kterého je vyrobena maska chladiče, rámečky světel, kliky dveří nebo linka podél bočních oken. Nová jsou také kola z lehkých slitin.
Jakkoliv se design karosérie úplně změnil, interiér naopak zůstává výchozí Toyotě věrný. Co však ani u největší automobilky světa nenajdete, to je možnost čalounění kožešinou. Kromě ní nabízí Mitsuoka rovněž obložení dřevem a hliníkem nebo klasičtější čalounění kůží, které je však stejně jako kožešina za příplatek. V závislosti na zvolené výbavě má Ryugi automatickou klimatizaci, multifunkční volant palubní počítač nebo multimediální systém.
Pod kapotou se v základní konfiguraci objevuje 1.5litrový čtyřválec o výkonu 110 koní ve spojení s pohonem předních kol a pětistupňovým manuálem nebo automatem CVT. K dispozici je tato motorizace i s pohonem všech kol, její výkon však klesne na 103 koní a k dispozici je pouze automat CVT. Vůbec poprvé může být Mitsuoka vybavena hybridním pohonným ústrojím, kombinující již zmiňovaný čtyřválec a elektromotor o výkonu 60 koní. Celkový výkon takto motorizovaného auta je 101 koní, které na přední kola přenáší automat CVT.
Cena startuje na 2 214 000 jenech (cca 440 000 Kč) za benzínový model, respektive na 3 110 400 jenech (cca 618 000 Kč) za hybridní model.
Zdroj: es.autoblog.com