Mnohá výbava moderních aut šponuje cenu výše, přitom řidiči o dané prvky vůbec nestojí

Automobile 1834279 1280

Jenom málokdo by chtěl kupovat auto v základní výbavě. Obvykle je takový vůz spojen s málo výkonnou motorizací, a pokud je jeho součástí klimatizace a rádio, můžeme si gratulovat. Proto raději sáhneme po autě ve vyšším výbavovém stupni. To obvykle znamená i nutnost připlatit si. V mnoha případech bohužel i za to, co ve voze nechceme. Co přesně mnozí řidiči doslova nesnášejí?

Systém rozpoznávání značek

Na první pohled praktický pomocník, který nám řekne, kolik bychom měli v daném úseku jet. Realita však nebývá vždy přesná. Mnoho systémů nepřečte všechny značky, další si neporadí s dodatkovými tabulkami a jiné zobrazí informaci až několik desítek metrů za značkou. Navíc, pokud jde o maximální povolenou rychlost, můžeme tuto informaci snáze získat třeba z GPS navigace a mapových podkladů.

Mohlo by vás zajímat:  Chytře stočený tachometr nedokáže odhalit nikdo. Současné kontrolní metody jsou na vychytralost podvodníků krátké

Systém pro udržení v jízdním pruhu

Pokud najedeme na čáru, auto zapípá a volant zavibruje. Toto je ještě ta příjemnější možnost. Horší je to ve chvíli, kdy se nás auto snaží vracet do pruhu, nebo kdy dokonce volí optimální jízdní stopu – ale podle sebe. Výsledkem je mnohem nebezpečnější jízda, protože řidič musí nejenom bojovat s provozem a aktuální situací, ale také se svým vozem.

Zdroj obrázku: Pixabay

Start-stop systém

Je do vozů instalován hlavně proto, aby šetřil palivo a také přírodu. Nutno ale dodat, že mnohdy může být spíše pro zlost. Málo se mluví o zatěžování startéru a akumulátoru. Také nelze opomenout, že při aktivaci se utlumí například klimatizace nebo topení. A v případě potřeby rychle vyrazit se musí čekat, než se automobil nastartuje.

Mohlo by vás zajímat:  Aston Martin Ticford Mini a ERA Mini Turbo - Když vám Cooper nestačil

Systém hlídání únavy řidiče

Má se jednat o bezpečnostní funkci, která řidiče upozorní na to, že by si měl dát pauzu. Najdeme ho v řadě vozů, ale málokdo se zatím setkal s tím, že by fungoval správně. Je to vždy právě řidič, který nejlépe rozpozná, kdy se cítí unaven a měl by zastavit. Špatná funkce tohoto systému na únavu často neupozorní nebo vydává chybná varování.

Zdroj: https://www.goliath.com/auto/10-of-the-most-useless-car-features/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora