Mnoho naftových aut se už brzy nemusí rozjet. Na vině není jen současný nedostatek AdBlue

Majitelé naftových aut dostávají jednu ránu za druhou. Vše začalo především téměř nesplnitelnými emisními limity, které nastavila EU. Kvůli tomu řada automobilek dokonce vyškrtává naftové motory ze své nabídky. To je ale jenom jeden z mnoha problémů, které mohou nastat. Aktuálně se mluví o riziku, kdy se některé vozy nemusí ani rozjet. Proč? Příčin je hned několik.

Nedostatek AdBlue

AdBlue, tedy močovina určená pro naftové motory, aby byly čistší, začíná docházet. Mnoho lidí podlehlo panice a vykupovalo zásoby. Někteří prodejci šli logicky s cenami nahoru a jiným tato tekutina došla. Přitom v zahraničí se žádná taková hysterie neděje. U nás tak hrozí, že se někteří řidiči nerozjedou, jelikož když AdBlue dojde, auto prostě nepojede. To může být pro mnoho osobních, ale i nákladních vozidel problém.

Zdroj obrázku: Freepik

Třída nafty

Málokdo tuší, co na stojanech u benzinových stanic vlastně tankuje. Jenom malé množství řidičů ví o tom, že se nafta dělí do různých tříd. A to podle ročních období. Mluví se tak o naftě letní, přechodové a zimní. V daných ročních obdobích se mění její takzvaná filtrovatelnost. Jednoduše řečeno to, jakým teplotám dokáže odolat. Problém může nastat, když je v nádrži ještě nafta letní, zatímco teploty padají hodně hluboko pod bod mrazu. V takovém případě může být problém s nastartováním a auto se stává nepojízdným.

Autobaterie

Když odejde autobaterie, je nezbytná její výměna. Ne každý ale ví, jak vybrat tu správnou. Kdo si není jistý, může udělat hned několik chyb, kvůli kterým se jeho auto prostě nerozjede. Obecně platí, že naftové motory jsou náročnější než ty benzinové. A tak je namístě hledět jak na kvalitu, tak na parametry. Kdo se rozhodne šetřit, může mít v době, kdy teploty začnou klesat pod nulu, poměrně velké problémy. Baterie to zkrátka neutáhne a auto zůstane nenastartované stát. I to je celkem častá věc.

Zdroj: https://magnumtruckracks.com/blog/diesel-problems-in-the-winter