Pro většinu řidičů je po usednutí do vozu samozřejmostí, že si zapnou bezpečnostní pás. Jsou ale i tací, kteří se nepoutají. Pokud mají novější auto, musí počítat s tím, že vůz detekuje nepřipoutaného pasažéra a spustí nepříjemné pípání. Tomu mnozí předcházejí až banálně jednoduchými triky, kterými své auto obelstí.
Zapnutí svého pásu
Kdy auto nepípá? Pokud je pás v autě zapnutý. Auto samozřejmě nepozná, zda je pás zapnutý tak, jak má být. A tak mnozí, kterým nezáleží na své bezpečnosti, mají pás zapnutý stále. A sedají si v podstatě na něj. Když zjistí, že to není příliš pohodlné, natáhnou ho ze zadní strany svého sedadla.
Zapnutí pásu spolujezdce
Kdo jezdí v autě povětšinou sám, bez spolujezdce, ten využívá právě jeho pás. Pás u vedlejšího sedadla se natáhne, ale nezacvakne se do spolujezdcovy pojistky, ale do druhé, která náleží řidiči. Auto si tak myslí, že řidič má pás bezpečně zapnutý, i když realita je zcela jiná a ve skutečnosti je zapnut pás vedlejšího sedadla.
Využití koncovky pásu
Na vrakovištích není problém skoro zdarma získat kus bezpečnostního pásu z vyřazeného vozu. Z něho samozřejmě postačí jenom ona klíčová kovová část, která se zacvakne do pojistky. Není tak třeba natahovat své nebo cizí pásy, ale využít tento kus z vrakoviště, z jiného vozu. Auto detekuje zapnutí pásu, i když reálně k tomu vůbec nedošlo.
Postupy mají i svá negativa
Nutno říci, že i když jsou tyto triky, jak obelstít auto, až banálně jednoduché, mají své mínusy. Především v případě policejní kontroly bez povšimnutí nelze během chvíle vyměnit polohu bezpečnostního pásu nebo pás za správný. A tak řidič, který se nepoutá, může při dané kontrole zcela jistě počítat s pokutou. A i když se to může zdát jako banalita, zákony hovoří jasně. Pás má vliv na bezpečnost, a tak je jeho nezapnutí pokutováno až 2 tisíci na místě. A dále také přičtením tří bodů do karty řidiče.