Elektromobily mají své výhody. Je to například okamžitý nástup výkonu, čistota provozu, ticho během jízdy nebo i nízké náklady na provoz. A to i nyní po zdražení cen energií. Mnozí majitelé vozu na elektřinu však mnohdy nabíjejí svůj elektrický vůz zbytečně draze. Za vše obvykle mohou jak drobné detaily, tak i nevědomost.
Noční proud
Kdo nabíjí doma, měl by tok energie do elektromobilu přizpůsobit tomu, jaký proud od svého dodavatele odebírá. Zohlednit, zda je aktuálně ve vysokém pásmu, nebo v tom nízkém – to je lidově označováno jako noční proud. Může trvat i 20 hodin denně a je vhodné dobíjení vozu naplánovat tak, aby elektřina proudila do auta právě ve chvíli, kdy je nejlevnější.
Bezplatné nabíjení
Při dobíjení na veřejných stanicích se vyplatí hledat ty, které do elektromobilu pošlou proud zcela zdarma. Obvykle to nabízejí různá obchodní centra, bezplatné nabíjení na svých parkovištích nabízí i Lidl a bez nutnosti platit můžeme dobít i u ČEZ a Kauflandu, ale pouze pomalejší rychlostí. V takových případech lze při pravidelných návštěvách daného místa ušetřit nemalé finanční prostředky.
Rychlost dobíjení
Cena za kW se může odvíjet i od toho, jakou rychlostí se na konkrétní stanici nabíjí. Pomalejší rychlost bývá často zvýhodněna, oproti nejvyššímu výkonu, který sice umí nabít auto za pár desítek minut, ale je třeba si za to připlatit. Pokud nespěcháme, je namístě šetřit. Jak peněženku, tak i akumulátor, kterému rychlodobíjení dlouhodobě neprospívá.
Poskytovatel
Na našem trhu dominují tři hlavní. ČEZ, PRE a E.ON. Ty už nabízejí takzvaný roaming, tedy s čipem jednoho poskytovatele nabíjet u stanic jiného. Má to své výhody z hlediska jednoduchosti, ale cenově to příliš ideální není. Tak i na toto pozor, jelikož tato možnost může také energii proudící do baterie elektromobilu zbytečně prodražovat.
Zdroj: https://www.premobilita.cz/cs/dobijeni-elektromobilu/dobijeni-na-prepoint/chci-dobijet-na-prepoint/chci-dobijet-pravidelne/, https://www.whatcar.com/news/whats-the-cheapest-way-to-top-up-your-cars-batteries/n21018