Mnozí ve výkonných vozech akorát brzdí provoz. Takovým by stačilo úplně jiné auto

Není nic neobvyklého, že na silnici potkáte někoho v pořádně silném, výkonném autě. Buď se daný člověk opravdu nebojí pořádně sešlápnout plyn, nebo… Nebo vás překvapí tím, že se doslova plouží jako šnek. Proč tomu tak je a proč někteří v silných autech brzdí provoz? Obvykle za to nemůže jejich auto, ale mohou za to oni jako řidiči.

Jízda na spotřebu

Agresivnější jízda, kdy se nebojíme pořádně šlápnout autu na krk, sice může být zábavná, ale také může přijít draho. Čím více motor točíme, tím více paliva si pochopitelně vezme. Mnozí, i přestože mají výkonné auto, úzkostlivě hledí na to, kolik si jeho motor vezme paliva. A tak ve voze, který by dokázal mnohé, jedou záměrně pomalu, aby byla jejich spotřeba co možná nejnižší. Na druhou stranu i příliš plouživá jízda může škodit, jelikož pro nižší spotřebu je lepší dostat se na cestovní rychlost svižnějším tempem.

Zdroj obrázku: Freepik

Neznalost auta

Dalším důvodem, proč se mnozí v poměrně silných autech doslova plouží provozem, je určitá neznalost jejich auta. Ne všechny motory jsou přeplňované, a tak u poctivých atmosfér je třeba počítat s tím, že aby auto trochu jelo, nesmí se řidič bát ho trochu vytočit. Tedy nesmí se bát trochu šlápnout na plyn a zvýšit otáčky motoru. Potom auto jede tak, jak má. Ne každý to ví a právě nízké otáčky, někdy hraničící až s podtáčením vozu, jsou důvodem zbytečně pomalé jízdy.

Špatně nastavený jízdní režim

Moderní auta s automatickou převodovkou disponují také různými jízdními režimy, které si může řidič nastavit podle svých potřeb. U některých aut je běžné, že se auto vždy startuje v ekologickém režimu. Ten je nastaven s důrazem na spotřebu a co nejnižší emise. A tomu odpovídá také chování auta, které je až příliš líné. Kdo nemá ponětí o tom, že auto disponuje dalšími možnostmi, zbytečně se provozem plouží. Přitom na sportovní režim by auto jelo podstatně jinak.

Zdroj: https://www.stoneacre.co.uk/blog/drive-modes, https://www.eagleridgegm.com/turbocharged-vs-naturally-aspirated-engines/