Modelovou řadu Škoda čekají motorové změny

S příchodem nové generace Škody Superb přejde od 22. týdne kalendářního roku kompletní modelová paleta české automobilky pro evropské trhy na moderní a ekologické motory splňující emisní normu Euro 6. Standardem všech modelů se tak mimo jiné stane systém Start-Stop a rekuperace brzdné energie.

Škoda Rapid/Rapid Spaceback bude mít v nabídce nový benzinový motor 1.2 TSI řady EA 211 s výkonem zvýšeným 90 nebo 110 koní a benzinový motor 1.4 TSI o výkonu 125 koní. Dosavadní základní motorizace v podobě zážehového tříválce 1.2 MPI o výkonu 75 koní již nebude do produkce zařazena. Novinkou jsou také naftové agregáty řady EA 288. Jedná se o tříválec 1.4 TDI o výkonu 90 koní a čtyřválec 1.6 TDI o výkonu 116 koní.  

Mohlo by vás zajímat:  Nikdo netušil, že UPS už několik měsíců využívá pro rozvoz samořiditelná auta. Začala s tím v květnu

SUV Yeti bude od konce května k dostání s novými zážehovými motory 1.2 a 1.4 TSI konstrukční řady EA 211 o výkonu 110, respektive 125 a 150 koní. Z naftových motorů splňujících emisní normu EU 6 (řada 288), jsou pro model „sněžného muže“ nově v nabídce agregáty 2.0 TDI o výkonu 110 nebo 150 koní. Do nabídky se naopak nedostane dvoulitrové TDI s výkonem 170 koní. 

Spektrum emisně vyhovujících zážehových motorů v Octavii a Octavii Combi sahá od dvanáctistovky TSI o výkonu 86 koní až po dvoulitr TSI o výkonu 230 koní v nové Octavii RS 230. Výkonnější verze čtyřválce 1.2 TSI má o 5 koní vyšší výkon (celkově 110 k) než dosud, u motoru 1.4 TSI stoupá maximální výkon ze 140 na 150 koní. Nabídka naftových motorů pro země Evropské unie bude zahrnovat motory 1.6 TDI o výkonu 90 a 110 koní, respektive dvoulitr TDI s výkonem 150 nebo 184 koní. 

Mohlo by vás zajímat:  BMW a GoPro utvořili nové partnerství

Beze změny, tedy s litrovými tříválci o výkonu 60 nebo 75 koní, respektive CNG poháněnou verzí G-Tec, zůstává nabídky pohonných jednotek mini Citigo. Třetí generace Fabie, uvedená na konci roku 2014, je vybavena výhradně nově vyvinutými motory splňujícími normu Euro 6. K dispozici jsou čtyři benzinové tří- a čtyřválce řady EA 211 a tři naftové tříválce řady EA 288.

Zdroj: Škoda