Moderní asistenty řízení sklízí samou kritiku, přitom díky nim je na silnicích bezpečněji

Kdykoliv je představen nový vůz a jeho výbava, neobejde se to bez množství negativních reakcí na to, kolik elektroniky vozy obsahují. Výbava, která má řidičům jízdu usnadnit a má jim pomoci, je považována za něco špatného a zbytečného. Co auto jenom zdražuje. Realita je však taková, že bez mnohé dnes běžné výbavy by byly silnice lemovány nehodami a mnohdy i pomníčky.

ABS

Systém, který pomáhá zajistit to, aby se s vozem i ve smyku dalo manévrovat. Je sice pravdou, že může mírně prodlužovat dobu potřebnou k zastavení, ale výhodou je, že kola jsou stále v záběru, a tak se lze s vozem vyhnout možným překážkám. Dnes je ABS zcela samozřejmou výbavou a málokdo by si dokázal představit situaci, že by musel přerušovaně šlapat na brzdu.

ESP

Podobně jako ABS je velmi důležitým systémem i ESP. Tento prvek výbavy dokáže zvyšovat kontrolu nad vozidlem v krajních situacích, jako je rychlý průjezd zatáčkou nebo jízda na kluzké vozovce. Vozy bez ESP často končí ve smyku, zatímco tento elektronický systém mu dokáže zabránit. To, že mnoho jízd neskončilo nehodou, má na svědomí právě ESP.

Zdroj obrázku: Freepik

Hlídání jízdních pruhů

Může mít mnoho podob. Od prostého upozornění na to, že řidič najel na čáru, až po aktivní vedení středem jízdního pruhu. A ač se zdá jako vlastnost zbytečná, řadě řidičů už tato výbava pomohla. Své by o tom mohli vyprávět matky, které se musí otočit za svým dítětem, ti kteří musí držet v ruce telefon, nebo dokonce jíst, pít či kouřit. To vše jsou situace, kdy auto může vybočit z jízdní dráhy, a tato výbava ho do ní opět vrátí.

Hlídač zapnutí bezpečnostního pásu

Stačí dosáhnout rychlosti pár kilometrů v hodině, a už se rozsvítí kontrolka a zazní výrazný zvukový signál. Ten upozorňuje, že řidič nebo spolujezdec nemá zapnutý bezpečnostní pás. A i když toto někteří považují za zcela obtěžující výbavu, čísla mluví jasně. Zapnutý pás dokáže zachránit lidské životy, a proto je namístě ho používat. Auto k tomu zkrátka musí řidiče donutit, když sám nechce.