Moderní bezpečnostní systémy zvyšují jak ceny, tak opravy aut

Technologie jde stále kupředu snad ve všech oblastech lidské výroby. Ani v automobilovém průmyslu tomu není jinak. Proto se dnes řidiči mohou spolehnout na kvalitní bezpečnostní systémy, které mají za úkol zvyšovat bezpečnost silničního provozu. Díky tomu se automobil při vážné nehodě zcela nerozsype, jako tomu bývalo u starších modelů v prvopočátcích jejich vývoje. Máte také daleko větší šanci z nehody vyváznout živí.
Každý technologický pokrok však s sebou přináší svá pro a proti.

Praktický příklad

V momentě, kdy se stane nějaká drobná dopravní nehoda (například lehce ťuknete auto před sebou), na starším typu auta to odnese maximálně přední nárazník, který praskne. U nových ale způsobená škoda bude podstatně vyšší. Americká automobilová asociace si předsevzala zjistit na třech nových typech automobilů, jaké jsou ceny náhradních dílů a zároveň na kolik peněz vyjde případná instalace kvalifikovaným specialistou. Výsledek je takový, že náhradní díly do vozů s moderními bezpečnostními systémy stojí průměrně dvakrát tolik, co do dřívějších modelů.

Co to způsobuje?

Hlavním důvodem tohoto zjištění leží na bedrech senzorů, kterými jsou dnes auta obepínány kolem dokola. S tím se samozřejmě i pojí výrazně složitější montáž a nastavení, aby vše fungovalo, jak má. V praxi tedy i výměna nárazníku za nový ( i když škody na něm způsobené jsou opravdu minimální) vyjde velmi draho.

Nárůst cen je zaznamenán i v oblasti výměny čelních skel, za kterými u nových aut obvykle bývá kamera snímající dopravní značky. Ta ke správné funkci potřebuje speciálně upravené sklo z hlediska propustnosti světla, rovinnosti, atd.

Kvalita se připlácí

Navzdory předešlým informacím ale odborníci upozorňují, že bezpečnost by měla být pro člověka vždy na prvním místě a tudíž se vyplatí investovat víc peněz. Vždyť z průzkumů se dokonce zjistilo, že díky moderním bezpečnostním systémům se snížila úmrtnost na silnicích až o 86%! To už něco znamená, ne?

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  BMW řady 1 - Nový základní motor a pohon čtyř kol