V ideálním světě by produkce aut fungovala tak, že by automobilky respektovaly přání svých zákazníků a podle těch by vyráběly nová auta. Realita je však trochu jiná. Hlavní roli při návrhu aut hrají trendy, samotní designéři, ale třeba i Evropská unie. Výsledkem jsou auta, ve kterých je řada věcí, které řidiči doslova nesnáší. Které to jsou?
Digitální ovládání klimatizace
V minulosti stačilo otočit kolečkem nebo stisknout mechanické tlačítko a teplota ve voze se upravila na požadovanou hodnotu. Nyní je to jinak. Někde se teplota nastavuje dotykovým tlačítkem, jinde dokonce pohybem prstu a v jiných autech složitě přes infotainment. Než člověk teplotu ve voze změní, trvá to. A během této doby řidič vůbec nesleduje vozovku.
Elektrická ruční brzda
Klasickou mechanickou ruční brzdu už v mnoha autech nenajdeme. Nahradila ji ta elektrická. Prostě jenom tlačítko, kterým se brzda aktivuje. Nejenom že je to věc náročnější na údržbu a servis, u které hrozí větší riziko problémů. Také není vždy jasně vidět, zda je brzda zatažena, nebo uvolněna. Mnozí si pochopitelně stěžují také na to, že je vozy ochuzují o možnost projet zatáčku smykem.
Infotainment
Displeje v autech už dávno neslouží jenom k zobrazení navigace. V některých vozech se přes ně ovládá naprosto všechno. Nastavuje se klimatizace, ladí se rádio, volí se jízdní režim nebo se zapíná a vypíná jednotlivá výbava a bezpečnostní prvky. Řidič nejenom musí vše složitě hledat, ale také výrazně ztrácí koncentraci, kterou by měl věnovat řízení.
Bezpečnostní asistenti
Evropská unie chce mít auto nejenom s nízkými emisemi, ale také auta bezpečná. Vliv na to mají mít vozy s různými aktivními asistenty. Tyto funkce mají předcházet nehodám. Ne vždy ale fungují dokonale a někdy mohou řidiče doslova i štvát. Není divu, že je mnozí vypínají. Když na to zapomenou, mohou se během jízdy se svým vozem doslova přetahovat o řízení.
Zdroj: https://drivemag.com/news/10-things-we-hate-about-modern-cars