Modernizované provedení Fordu C-Max míří do Paříže

Modernizované provedení Fordu Focus zaznamenalo obrovský designový i technický skok kupředu a na stejné vlně se snaží jet také příbuzná MPV C-Max a Grand C-Max.

Největší změnou obou verzí (C-Max má 5 sedadel a Grand C-Max 7) je jistě lichoběžníková přední maska v kombinaci s novými hlavními světlomety, která mohou být vybaveny LED diodami pro denní svícení či bi-xenonovými výbojkami. Automobilka tento styl označuje jako One Ford. Přepracován byl dále nárazník vpředu i vzadu, kde navíc najdeme nové víko kufru a upravenou grafiku světel. Základní proporce však zůstávají stejné. Nové odstíny karosérie, červená Red Rush a hnědo-šedá Caribou, mohou být kombinovány s upravenou paletou litých kol.

V interiéru ubylo tlačítek, což v kombinaci s novým volantem výrazně zlepšuje ergonomii. Z Focusu pochází multimediální systém SYNC 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou, hlasovým ovládáním a konektivitou s chytrými telefony. Tlustší skla, stejně jako větší počet tlumících materiálů má na svědomí menší pronikání vibrací do kabiny i lepší akustický komfort. Verze s naftovým motorem dále disponují lepším akustickým těsněním. Mimo to Ford zlepšil kvalitu materiálů a údajně i výbavu, která kromě již zmíněného infotainmentu může obsahovat nově i vyhřívaný volant.

Pod kapotou budou hrát prim upravené naftové motory TDCi. Základem je nová patnáctistovka o výkonu 120 koní, nahrazující šestnáctistovku TDCi, doplněná o dvoulitr s výkonem 140 nebo 163 koní. Benzínové motory jsou i dále zastoupeny několikanásobným motorem roku, tedy litrovým EcoBoostem o výkonu 100 nebo 125 koní, doplněným o patnáctistovku EcoBoost o výkonu 150 nebo 180 koní. Nového naladění se dočkal podvozek i řízení.

Kromě nových motorů byla rozšířena i nabídka bezpečnostních asistentů, zahrnující třeba parkovací asistent Active Park Assist, asistent pro vyparkování Park-Out Assist, hlídání dopravy za vozidlem Cross Traffic Alert, aktivní ochranu při hrozící nehodě Active City Stop nebo systém aktivního brzdění Active Braking. Chybět nebude ani technologii MyKey, dovolující upravit maximální dovolenou rychlost nebo snížit hlasitost audia.

Mohlo by vás zajímat:  Caterham Seven Kobayashi Edition bude nabízen jen v Japonsku

Zdroj: Ford