Modernizovaný Citroën DS3 se představuje

První model oživené řady Citroën DS, hatchback a kabriolet DS3, se dočkal dílčí modernizace asi v půlce svého životního cyklu. Ta přinesla nová přední světla, větší míru individualizace a upravenou paletu motorů.

Poprvé se v sériovém automobilu objevují světla, kombinující LED diody a xenony. Francouzská automobilka použila 3 LED diodové moduly a 1 xenonový modul, což zajišťuje větší tok světla a tím pádem větší viditelnost i komfort osvětlení v noci. Zároveň se tím povede uspořit až 35% energie u potkávacích světel a až 75% energie u dálkových světel. Vzhled světel pak nese podpis designových konceptů Numéro 9 a Wild Rubis. Pokud by snad bylo LED diod málo, má je nová DS3 také pro denní svícení a najdeme je rovněž v zadních světlometech, která jsou navíc opatřena 3D efektem.

Mohlo by vás zajímat:  Fiat odhalil model 500 ve specifikaci Turbo

Rozšířeny byly možnosti individualizace, když Citroën přidal například vyryté motivy na liště palubní desky a sítotiskový vzor na zadních bočních oknech v designu Irrésistible Paris, který disponuje vlysem legendárních pařížských památek, jako je Eiffelovka nebo Vítězný oblouk. Nabídku barev doplňuje bílá Blanc Nacré, nabídka kol byla rozšířena o 17palcové ráfky s diamantovým výbrusem a v interiéru se objevuje nové čalounění.

Nabídku motorů doplnily hned tři motory – dva diesely a jeden benzín. Diesely BlueHDi 100BlueHDi 120 splňují emisní normu Euro 6 a jsou vybaveny technologii selektivní katalytické redukce SCR, která snižuje emise oxidu dusíku až o 90%. Oba motory se navíc řadí k nejčistším a nejúspornějším ve svém segmentu, když si BlueHDi 100 řekne o 3,0 l/100 km a vypustí do ovzduší 79 g CO2/km, zatímco BlueHDi 120 spotřebuje o 0,6 l/100 km víc a vypustí 94 g CO2/km. V nabídce benzínových motorů je novinkou verze e-VTi 82 s technologiemi PureTech a pětistupňovou pilotovanou převodovkou ETG, díky kterým má motor spotřebu 4,1 l/100 km, vypustí 95 g CO2/km a splňuje tak emisní normu Euro 6. 

Mohlo by vás zajímat:  Porsche Boxster 981 - První špionážní snímky!

Poslední novinkou je automatický systém brzdění Active City Brake, který umožňuje zabránit menším kolizím při nízké rychlosti. Laserové čidlo s malým dosahem umístěné v horní části čelního skla detekuje vůz jedoucí stejným směrem nebo stojící před autem. Při jízdě do 30 km/h čidlo spouští v případě potřeby automaticky brzdění, aby nedošlo ke kolizi.

Zdroj: Citroën