Modernizovaný Focus ST míří do Goodwoodu

Modernizovaný Focus byl poprvé k vidění v březnu na ženevském autosalonu a vlastně bylo jen otázkou času, než se představí také sportovní verze ST. Jeho premiéru si modrý ovál schoval na Festival rychlosti do Goodwoodu a spolu s klasickou benzínovou verzí přichází i něco pro spořivější zákazníky.

Vůbec poprvé se pod kapotou sportovního Focusu objeví naftová jednotka a spolu s Octavii RS a Golfem GTD budou tato tři auta jediné v segmentu C, která mají ve sportovní verzi po kapotou naftový motor. Ten u Fordu má objem dva litry a klasické označení TDCi, se kterým přichází výkon 185 koní ve 3500 ot./min a točivý moment 400 Nm mezi 2000 – 2750 ot./min. Maximální rychlost je 217 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 8,1 sekundy, největší výhodou dieselového ST však má být pružné zrychlení, kdy akcelerace z 80 na 120 km/h trvá pouhých 9,7 sekundy. Důležitá je rovněž nereálná spotřeba 4,4 l/100 km a emise CO2 na hodnotě 114 g/km.

Mohlo by vás zajímat:  Pininfarina zvažuje návrat k zakázkové výrobě!

Vedle dieselu však i nadále v nabídce figuruje benzínový přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost o výkonu 250 koní (v USA 252 koní) v 5500 ot./min s točivým momentem 360 Nm (v USA 365 Nm) mezi 2000 – 4500 ot./min. Dynamické parametry, jmenovitě zrychlení za 6,5 sekundy a maximální rychlost 248 km/h, jsou lepší než u dieselu, papírová spotřeba však při 6,8 l/100 km a emise CO2 na úrovni 158 g/km vypadají lépe u naftové jednotky. Jedinou změnou u tohoto motoru je instalace systému stop-start, který srazil spotřebu o 6% a emise o 11 g/km. Oba motory mají šestistupňový manuál a pohon předních kol.

Změny se odehrály i pod povrchem, kde najdeme sportovní podvozek, využívající zcela nových předních pružin a nastavení tlumičů vpředu i vzadu v kombinaci se speciálně navrženými stabilizátory a zadními pružinami z minulé generace ST. Přenastaven byl elektronický posilovač řízení a vektorování točivého momentu, novinkou je elektronický stabilizační program se třemi režimy a systémem elektronické směrové stability. Pro lepší jízdní vlastnosti má nováček speciálně vyvinuté pneumatiky Michelin, nazuté na 19palcových kolech.

Mohlo by vás zajímat:  Chevrolet představil sedan Prisma

Po vzhledové stránce se změny provedené na výchozím hatchbacku přenášejí i na ST. V praxi to znamená zcela novou přední masku, užší světlomety, novou kapotu nebo obdélníkové mlhovky. Specialitou verze ST je optický bodykit, tmavší zadní světlomety, již zmíněná 19palcová kola, dvojice šestiúhelníkových koncovek výfuku a loga ST. Exkluzivně pro Focus ST vznikla nová šedá barva Stealth, v nabídce laků dále najdeme nový odstín Deep Impact Blue.Vůbec poprvé lze v případě ostrého Focusu sáhnout po adaptivních světlometech.

Mohlo by vás zajímat:  MINI 2014 - Nová generace oficiálně!

Kabina těží především z redukce tlačítek u klasického Focusu a také nového infotainmentu s osmipalcovým dotykovým displejem a systémem SYNC 2, umožňující obsluhovat audio soustavu, navigaci, klimatizaci a připojený mobilní telefon prostřednictvím hlasového ovládání. Spciálně po ST byl navržen nový sportovní volant obšitý měkkou kůží, z minulé verze nechybí chromovaná hlavice řadící páky nebo trojice budíku na vrcholku středového panelu. Zachována zůstala rovněž sportovní sedadla Recaro.

Z elektronických pomocníků je k dispozici systém bezpečného couvání Cross Traffic Alert, bezpečnostní systém Ford Active City Stop, který připraví brzdy k akci, jakmile detekuje hrozící kolizi, přičemž do 50 km/h dokáže auto sám zastavit, nebo automatické navrácení do jízdního pruhu. První vozy se k zákazníkům dostanou začátkem roku 2015, objednávat však vůz lze již od letošního podzimu.

Zdroj: Ford