Modernizovaný liftback DS 5 už nemá prvky Citroënu

Na podzim loňského roku se luxusní divize DS osamostatnila a tento přerod mají charakterizovat i aktuálně modernizované modely. Tím prvním je luxusní liftback DS 5, u nějž již nenajdete žádnou vizuální spojitost s Citroënem.

Patrné je to především v přední částí s maskou chladiče DS Wings, která je charakteristická nejen velkým logem automobilky, ale také chromovaným rámečkem. Ten ji vizuálně spojuje s přeskupenými světlomety, využívající kombinace LED diod a xenonů. Přepracovány byly oba nárazníky, přičemž ten zadní je vybaven dvojitou koncovkou výfuku. Měnil se také světelný podpis zadních partií, jenž se nyní skládá ze šesti lišt. Nádech luxusu dodává karosérii vedle upravené nabídky litých kol a laků karosérie (novinkou je modrý odstín Encre) chromovaná lišta, táhnoucí se od hlavních světlometů po přední okno.

Pozice za volantem, údajně připomínající svět letectví, zůstala nezměněna stejně jako „obklopení“ řidiče středovým tunelem. Hlavní novinkou je tak upravený multimediální systém s dotykovou obrazovkou, který zredukoval počet tlačítek na středové konzoli o celých dvanáct. Infotainment disponuje funkcí New Mirror Screen, umožňující zrcadlení displeje telefonu, systémem Connect Box s aplikacemi SOS & Assistance a aplikací MyDS. V rámci příplatkové výbavy jsou dostupné nejrůznější pakety na sledování polohy vozidla nebo zapisování virtuální servisní knížky. Na výběr zůstávají stále tři druhy kůže (Nappa, semi-anilinová a klasická), větší možnost individualizovat svůj vůz umožňuje modročerné čalounění kůží Nappa a kovový ozdobný prvek s logem DS na středové konzoli a výplních dveří. V základní či příplatkové výbavě nabízí francouzská automobilka dvouzónovou automatickou klimatizaci, sedadla s masážní funkcí, hands free nastupování a startování, vnější zrcátka s odmrazování a prémiovou HiFi soustavu. Z bezpečnostních je k dispozici sledování mrtvého úhlu, systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, automatické přepínání dálkových světel, natáčecí světlomety s funkcí přisvícení do zatáček, asistent pro rozjezd ve svahu, Inteligent Traction Control a protiprokluzový systém, zadní parkovací kamera a head-up displej. 

Mohlo by vás zajímat:  Speciální C-Elysée WTCC poprvé na okruhu

Změny se odehrály také pod kapotou, kde všech pět nabízených jednotek plní emisní normu Euro 6. Jedinou benzínovou jednotkou je nový čtyřválec THP 165 S&S o výkonu 165 koní při 6000 ot./min s točivým momentem 240 Nm mezi 1400 – 4000 ot./min. V kombinaci s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6 poslední generace si motorizace nárokuje 5,9 l/100 km. Ve druhém pololetí letošního roku bude k dispozici též šestistupňová manuální převodovka. Všechny tři naftové motory využívají technologie BlueHDi, respektive systém stop/start. Základní má 120 koní a 300 Nm, v kombinaci s manuálním šestikvaltem si řekne o 3,8 l/100 km, prostřední disponuje 150 koňmi a 320 Nm, přičemž se stejným ručním řazením spotřebuje 4,4 l/100 km, a nejvýkonnější se chlubí 180 koňmi a 400 Nm při spotřebě 4,3 l/100 km s automatickou šestistupňovou převodovkou EAT6. Vrcholem i nadále zůstává hybridní čtyřkolka (přední nápravu pohání spalovací naftový motor a zadní elektromotor) s celkovým výkonem 200 koní a spotřebou v kombinovaném režimu jen 3,5 l/100 km. Otočným ovladačem v interiéru může řidič volit jízdní režimy Auto, ZEV (nulové emise), 4×4 a Sport. Na konci letošního roku bude motorová paleta doplněna o silnější zážehové THP 210 s výkonem 210 koní a šestistupňovou manuální převodovkou. 

Mohlo by vás zajímat:  Modernizovaný Citroën DS3 se představuje

Podvozek je nově naladěn více komfortně a tlumiče jsou vybaveny technologií PLV, jež umožňuje lepší plynulost a lineárnost v přenosu sil. Premiéra proběhne za dva týdny v Ženevě, kde bude mít automobilka DS svůj samostatný stánek vedle mateřského Citroënu.

Zdroj: DS