Modernizovaný Nissan Juke vypadá skoro stejně jako ten starý

Po oznámení modernizace Nissanu Juke začali mít jeho skalní fanoušci strach, že ztratí svůj typický „podivínský“ vzhled. Tyto spekulace se naštěstí nepotvrdily a Nissan zase jednou ukázal, že umí modernizovat s citem.

Karosérie se měnila pouze v detailech – horní část předních světel je nyní vybavena LED diodami pro denní svícení, kruhová hlavní světla dostala xenonové výbojky. Nové jsou rovněž oba nárazníky, které mohou být vybaveny elementy v barvě karosérie, a grafika zadních světel, tvořená LED diodami. A když jsme u barev karosérie tak Nissan rozšířil nejen jejich nabídku, ale také portfolio litých kol a individualizačních balíčků, v jejichž rámci lze právě získat třeba ozdobné lišty nebo nové barevné schéma interiéru. Rodiny jistě uvítají navýšení objemu zavazadelníku předokolky na 345 litrů. 

Nejdůležitější změnou je však instalace přeplňované dvanáctistovky DIG-T, jenž nahrazuje starší šestnáctistovku, o výkonu 115 koní s točivým momentem 190 Nm. Se systémem stop/start a standardně montovaným pohonem předních kol (čtyřkolka v nabídce pro tento motor nebude) spotřebuje 1.2 pouze 5,5 l/100 km. Změnou prošla též stávající zážehová jednotka 1.6 DIG-T, která nyní podává vyšší točivý moment i při nízkých otáčkách pod 2000 ot./min. Mezi novými prvky najdeme, kromě plnění Euro 6, také vyšší spalovací poměr (zvýšený z 9,5 na 10,5:1), vylepšené technologie nízkého tření a recirkulaci ochlazovaných výfukových plynů. V nabídce je 1.6 DIG-T s manuální i automatickou převodovkou M-CVT a pohonem předních nebo všech kol.

Pro zájemce o sportovní svezení si Nissan připravil nový Juke Nismo RS, který má se standardním Nismem shodnou přeplňovanou šestnáctistovku DIG-T, ale výkon vyšší o 18 koní a točivý moment u verze s manuální převodovkou a pohonem předních kol vyšší o 30 Nm. Předokolka dostala konečně také mechanický samosvorný diferenciál, bez kterého se sice čtyřkolka obejde, ale nabízí pouze 250 Nm točivého momentu a navíc pouze automat M-CVT, který má nyní ve standardní výbavě řadicí pádla umístěná pod volantem, která ovládají manuální řazení osmi rychlostí.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan ukázal v Tokiu dvojici konceptů, inspirovaných klasikou

Oproti klasickému Nismu byla též zesílena karosérie, vyladěny brzdy s předními kotouči o průměru 320 mm a zadními kotouči s chlazením a upraveny tlumiče a zavěšení. Vzhledově se Nismo RS odlišuje pomocí decentních znáčků RS na karosérii, červenými třmeny brzd s logem RS a otáčkoměru s logem RS. Kaplička přístrojů je navíc kryta semišovým štítem. Nabídka barev karosérie byla oproti klasickému Juku zredukována na tři (perleťová bílá, metalická černá a stříbrošedá), interiér může být pouze černý.

Zdroj: Nissan