Modernizovaný SpaceFox dostal především nový motor

Nafouknutý Fox není pro jihoamerické zákazníky nic nového. Pod označením SpaceFox či Suran se prodává již od roku 2006 a podobně jako sesterský hatchback se do důchodu rozhodně nechystá. Ba právě naopak, neboť se na nadcházejícím autosalonu v Sao Paulu ukáže jeho modernizovaná podoba.

Změny již na první pohled řadí kombi či mini MPV k posledním modelům značky Volkswagen. Především hlavní světla a na ně navazující maska chladiče zdobí většinu evropských i severoamerických modelů nějaký ten pátek. Přední nárazník dostal větší přístupy vzduchu a ve výbavě Highline i více chromovaných prvků, zadní nárazník je naopak vybaven plastem, který možná vzdáleně evokuje difuzor. Vůbec zadní část se zcela novými světlomety prošla výraznou změnou, podle brazilských médií dokonce připomíná velké SUV Touareg. Celkovou proměnu dotváří větší zrcátka, nové střešní ližiny a osvěžená nabídka litých kol.

Také interiér vizuálně daleko více připomíná novější modely značky. Své dělá především nový volant, čitelnější kaplička přístrojů a kvalitnější materiály s příjemnějším povrchem. Od druhé výbavy Highline je možné za příplatek získat vyobrazený multimediální systém s 5,5palcovým displejem, integrovaným rádiem, Bluetooth/MP3/USB/WMA konektivitou, CD přehrávačem a vestavěnou navigací. Již v základní výbavě Comfortline přitom nechybí klimatizace, přední i zadní okna v elektrice, elektrická zrcátka, posilovač řízení, rádio či palubní počítač. Již zmíněný druhý stupeň Highline přidává multifunkční volant, přední i zadní parkovací senzory nebo tónovaná zadní skla.

Po vzoru současného trendu pseudoterénních specifikací nabízí i Volkswagen takto upravený SpaceFox pod označením SpaceCross. Již na první pohled jej odlišíte pomocí plastové ochrany blatníků a nárazníků, chromované lišty v masce chladiče, nového předního nárazníku, 15palcových litých kol, zatmavených zadních světel a většího zadní spoileru. Nahoru šla rovněž světlá výška. V interiéru dominují nové plastové plochy, speciálně upravené pro terénní specifikaci, unikátní potahy sedadel a hliníkové dekory. Výbavově potom SpaceCross vychází ze specifikace Highline, oproti ní má však navíc třeba tempomat či světelný a dešťový senzor.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan představil modernizované provedení 370Z Nismo

Zdaleka nejzajímavější je v rámci modernizace motorový prostor, kam se nastěhovala zcela nová zážehová šestnáctistovka MSI řady EA211 o výkonu 120 koní s točivým momentem 165 Nm při pohonu na etanol, respektive 110 koní a 155 Nm při pohonu na benzín. Motor je výhradně určen pro SpaceFox Highline a SpaceCross, v obou případech spolupracuje s novou šestistupňovou manuální převodovkou MQ200-6F nebo příplatkovým automatem I-Motion s možností sekvenčního řazení. Základní SpaceFox Comfortline se musí spokojit se starší verzí šestnáctistovky MSI o výkonu 104 koní s točivým momentem 153 Nm, která spolupracuje s manuálním pětikvaltem MQ200-5F nebo automatem I-Motion.

Ani brazilskému trhu se nevyhly moderní bezpečnostní asistenty, kterými může být SpaceFox „napěchován až po střechu.“ Dostupná je kontrola trakce (standard pro Highline a Cross), kontrola stability (za příplatek pro Highline), asistent pro rozjezd do kopce, brzdový asistent a pro SpaceCross taky speciální režim Off-road, upravující nejen funkci ABS, ale rovněž přidávající do výbavy stabilizaci pro co nejlepší jízdu na nezpevněném povrchu.

Zdroj: Volkswagen