Morgan ukázal novou generaci Aera 8

V nabídce britského Morganu najdeme ručně dělané retro sporťáky, lákající většinou na spartánský interiér a čistou radost z jízdy. Tak trochu výjimkou z pravidla je model Aero 8, jehož nová generace prožívá globální debut v těchto dnech v Ženevě.

Jak asi víte, drtivá většina všech Morganů využívá rám vyrobený z kvalitního dřeva. Aero 8 má rám hliníkový, v nové generaci navíc se zvýšenou torzní tuhostí. Podstatnými změnami však prošel podvozek s dvojitým zavěšením kol a zcela novými stabilizátory. Atmosférický osmiválec o objemu 4.8 litru však i přes změny na konstrukci pochází nadále z dílen mnichovského BMW a produkuje 371 koní při 6300 ot./min a 490 Nm. Přes manuální šestikvalt nebo automat ZF s pádly pod volantem, kterým pomáhá samosvorný diferenciál BMW, jsou poháněna zadní kola, to 4147 mm dlouhému roadsteru stačí na akceleraci za 4,5 sekundy a maximální rychlost 273 km/h, respektive 249 km/h v případě automatu. 

Styling ve stylu roadsterů ze 60. let zůstal zachován a vpředu dokonce nejspíše nerozeznáte starou a novou generaci. Změny přicházejí v zadní části s nově tvarovanými blatníky nebo víkem nevelkého zavazadlového prostoru, otevírající se směrem nahoru a dozadu. Vedle plátěné stahovací střechy je možné sáhnout i po pevném hardtopu. Interiér je přesně ten případ, vymykající se běžné produkci Morganu. Standardem je klimatizace, airbagy, elektrická okénka, tempomat, rádio nebo ABS s EBD. Za příplatek navíc může na středové konzoli „čnít“ dotykový displej multimediálního systému. Atmosféra klasických vozů na Vás dýchne díky novým dřevěným dekorům, tkaným kobercům a koženému čalounění, alternativně potahující také sedadla s karbonovou konstrukcí. 

Prodej Morganu Aero 8 by se měl rozběhnout ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku, jeho příchod však zároveň znamená zastavení výroby modelů Aero Coupé a Aero SuperSports již letos v dubnu.

Mohlo by vás zajímat:  Těžká nehoda BMW M5 na německé dálnici

Zdroj: Morgan