Moto Guzzi V7 Stone 2022 – Evoluce Orla

Nová generace Moto Guzzi V7 Stone spojuje klasický styl s technologickými inovacemi, zároveň si ale zachovává osobitý charakter, díky němuž se stala legendou. Stále se jedná o časem prověřenou koncepci podélně uloženého „mohutného Véčka“ – spojky – převodovky a kardanu.

Evoluce trvající více než půl století se projevila v novém modelu V7 především ve vyšším výkonu, jenž mezigeneračně narostl o 109 ccm3, 13 kW a 13 Nm. Výsledkem je objem 853 cm3, výkon 48 kW při 6 800 ot/min a točivý moment 73 Nm při 5 000ot/min. Koncepci motoru V7 přebrala od „větší“ V85 TT, tudíž i V7 nyní disponuje nejpokročilejším motorem, který je v Mandellu k dispozici.

Inovací prošly i další prvky, jenž přispívají k celkovému pohodlí a požitků z jízdy. Kolébkový rám byl doplněn o ocelové prvky v oblasti hlavy řízení. O tlumení zadní, 150 mm široké, pneumatiky obuté na 17″ hliníkovém ráfku se stará dvojice progresivních tlumičů Kayaba, které umožňují individuální nastavení předpětí pružiny. Tovární nastavení tlumičů je však zcela adekvátní a tuhost odpovídá celkové koncepci stroje. O tlumení přední, 100 mm široké, pneumatiky obuté na 18″ hliníkovém ráfku se stará nenastavitelná teleskopická vidlice. Prachovky na vidlicích umocňují identický styl V7.

Foto: Karel Kadrnožka

O zpomalení 218 kg V7 se stará přední kotouč o průměru 320 mm v kombinaci s čtyřpístkovým třmenem Brembo. Brzdný nástup je velmi pozvolný, žádné razantní brždění nelze očekávat… Zadní kotouč o průměru 260 mm v kombinaci s dvoupístkovým třmenem Brembo je rovněž v razanci podprůměrný. Celkově je brzdný systém poddimenzovaný.

„Úložný prostor pod sedlem“, kromě základní povinné výbavy se do prostoru pod sedlem nevejde takřka nic jiného, další úložné prostory V7 neposkytuje.

Jízdní vlastnosti

Ikonický motocykl s jednoznačnou identitou, jenž zaujme již při nastartování osobitým stylem.

Při nastartování se projeví značný gyroskopický efekt, kdy se celá V7 zatřese a projeví se klopný moment – jak již bývá u Moto Guzzi zvykem.

Použitelné pásmo pro pohodlnou jízdu se nachází mezi 4 000 ot/min až 6 000 ot/min.

Pod 3 500 ot/min se při přidání plynu téměř nic nestane, pouze vlažný zátah.

Foto: Karel Kadrnožka

Použitelné pásmo odpovídá třetímu převodovému stupni při pohybu ve městě a pátému převodovému stupni při pohybu po okrskách. Šestý převodový stupeň lze brát jako udržovací na dálnici, ale vzhledem k absenci aerodynamické ochrany jsou dálniční rychlosti nepohodlné.

Mohlo by vás zajímat:  TEST Citroën C4

V nižších otáčkách se projevují charakteristické vibrace dvouválce, jenž se s rostoucími otáčkami mění ve vysokofrekvenční vibrace řídítek a stupaček.

Převodovka koresponduje k pohonu a je relativně přesná, pouze falešný neutrál občas zkazí celkový dojem. Zvukový projev převodovky rovněž doplňuje autenticitu V7. Kovové klapnutí při každém přeřazení připomene původ V7.

Průměrná spotřeba v průběhu testu se pohybovala okolo 3,8 litrů/100 km. V celkové spotřebě je započtena jízda po okreskách, pohyb ve městě i delší přesun po dálnici.

Elektronika

Z dobře čitelného a přehledného LCD displeji lze vyčíst základní informace o spotřebě, ujeté vzdálenosti, času apod., ale při delších cestách zamrzí absence ukazatele stavu paliva, případně zbývající dojezd.

Rekce ABS je přehnaně rychlá a nelze jej vypnout. V podstatě rychlý „zásah“ ABS překvapí i při svižné jízdě na záplatované silnici.

Komfort

Celkově nižší stavba V7 bude vyhovovat především jezdcům nižšího vzrůstu, kteří zapadnou do sedla a kolena složí do prolisů v nádrži.

Výška testovacího jezdce 173 cm.

Na delší cesty ve dvou není V7 ideální, respektive kratší přesuny jsou pro spolujezdce přijatelné, ale při delším přesunu si velmi rychle začne stěžovat na nepřirozenou pozici nohou a bolest kolen. Sedlo je sice dostatečně dlouhé, tudíž spolujezdec nijak nenarušuje komfort řidiče, ale stupačky pro spolujezdce jsou umístěny příliš vysoko.

Dále V7 disponuje nenastavitelnými ovládacími prvky – páčka spojky a brzdy. Pro jezdce s delšími prsty je tovární nastavení vyhovující, ale jedinci s menší rukou, případně ženy, mohou mít prsty nepříjemně natažené.

Foto: Karel Kadrnožka

Barevné varianty

S novou verzí přišly i dvě nové barevné varianty.

Hliníkově šedá – Grigio Alluminio a námi testovaná velmi povedená matně žlutá metalíza – Giallo Metallico.

Uvedená Giallo Metallico zvýrazní nezaměnitelnou siluetu V7, v kombinaci s černými doplňky vypadá úchvatně.

Ve stylu Neo retro – kombinace klasického stylu a moderních prvků

Pozornost upoutá především níže položený, nezaměnitelný, přední full led světlomet s ikonickou grafikou orla.

Silueta opeřence je i na novém, plně digitálním LCD kruhovém displeji. Čitelnost základních údajů je na displeji za všech podmínek naprosto příkladná.

Mohlo by vás zajímat:  Líbivý elegán z Francie aneb Otestovali jsme Renault Captur

Další stylovou jsou černé výfuky, jenž podtrhují celistvý vzhled. Zvukový projev je při klidné jízdě utlumený, avšak při přidání plynu se plně projeví chraplák „véčkového“ dvouválce.

Evolucí prošly i hliníkové ráfky kol, jenž nově dodávají „sportovnější styl“.

Jak již bylo zvykem u předchozích modelů, V7 si zachovala úzkou siluetu, a to i přes nádrž čítající 21 litrů.

Elegantní a ergonomické „prolisy“ na bocích nádrže přispívají k celkově uvolněné a velmi příjemné jízdní pozici.

Designovou úpravou prošla i zadní část, která nyní působí elegantním a nadčasovým stylem.

V7 lze přizpůsobit do verze Special, jenž je založena na původní charakteristice nefalšovaných Moto Guzzi předchůdců ze sedmdesátých let.

V7 Special je skutečnou klasikou. Nabízí ikonické polepy, přístrojovou desku se dvěma analogovými číselníky, klasické žárovkové světlomety, vyplétaná kola, chromované výfuky a další detaily klasického stylu.

Klady

  • Osobitý a nezaměnitelný charakter
  • Zátah motoru ve středním pásmu otáček
  • Nezaměnitelná silueta
  • Implementace designových a funkčních Neo retro prvků
  • Příplatková výbava Special – pro zastánce ryzího retro stylu

Zápory

  • Poddimenzované brzdy
  • Nastavení ABS – nelze deaktivovat
  • Výrazný gyroskopický efekt
  • „Náladovost“ motoru při startování
  • Absence palivoměru a ukazatele teploty motoru
  • Utlumený zvukový projev
  • Umístění bočního stojanu – ovládací „táhlo“ je v zákrytu s výfukem
  • Nenastavitelné ovládací prvky – páčka spojky a přední brzdy

 

Objem853 cm3
Výkon48 kW při 6 800 ot/min
Točivý moment73 Nm při 5 000ot/min
Uspořádání válcůVidlicový 90°
Počet válců / ventillů2 / 4
RozvodOHV
Vrtání84 mm
Zdvih77 mm
Kompresní poměr10.5:1
Počet rychlostí6
Zdvih předního odpr.130 mm
Zdvih zadního odpr.120 mm
Rozměr předního kotouče320 mm
Přední třmenčtyřpístkový
Přední kolo18″
Zadní kolo17″
Rozměr přední pneu100/90-18
Rozměr zadní pneu150/70-17
Rozvor1450 mm
Úhel hlavy řízení18°
Výška sedla780 mm
Suchá hmotnost198 kg
Provozní hmotnost218 kg
Objem nádrže21 l
Rezerva4 l
Spotřeba4,9 l/100 km
Maximální rychlost175 km/h
Cena219 900,- Kč

Zdroj: Autorský text

Zdroj obrázků: Vlastní fotografie autora