Mytí auta není problém pouze v zimě, i v létě jde napáchat řada fatálních chyb

Washing Car 1397382 1280

Umýt auto v zimě, to může být oříšek. Teploty pod bodem mrazu kontra voda vyšší teploty. To je kombinace, kterou není radno zkoušet. I proto se mnozí majitelé aut už těší na léto. Myslí si, že během něho už žádné problémy nehrozí. Opak je ale pravdou. I v teplých dnech je třeba dát si při mytí vozu pozor na chyby, které mohou automobil poškodit. O jaké situace jde?

Teplota karoserie

Nejenom v zimním období máme problémy s výkyvem teplot. Problémy se objevují také během léta. To jsou teploty vzduchu i nad třicítkou a silné slunce teplotu na površích ještě zvyšuje. Takto rozehřátá kapota se rozhodně nehodí ani pro aplikaci vosku, ani pro aplikaci leštěnky. Proto je lepší mýt auto ráno nebo večer či ve dnech, kdy jsou teploty spíše nižší a je pod mrakem.

Mohlo by vás zajímat:  Mezi elektromobilisty se objevuje nový nešvar. Z tolerantního a ochotného chování se stává drsný boj o každý kabel

Hmyz na karoserii

V zimě je to především sůl, která nám dělá vrásky na čele. V létě je to zase hmyz, který při trochu svižnější a delší jízdě může být všude. Na čelním skle, na masce chladiče, ale i na kapotě a dalších částech karoserie. Jeho odstranění by mělo být co nejšetrnější. Tak, aby zmizel a zároveň nedošlo k poškození laku.

Zdroj obrázku: Pixabay

Příliš silný tlak v bezkontaktních myčkách nebo velmi agresivní přípravky mohou lak vozu nenávratně poškodit. A už vůbec není vhodné experimentovat s postupy, jako jsou různé domácí přípravky, třeba na bázi octa a jiných agresivních látek.

Mohlo by vás zajímat:  Bezklíčový vstup do vozu nahrává zlodějům. Majitel auta nemusí ani zaregistrovat, že mu vůz vykrádají

Drobné kamínky na karoserii

Období léta je obvykle spojeno s vyššími teplotami, ale také se suchem. To znamená, že se ve vzduchu více vyskytují mnohé cizorodé předměty, jako je pyl, prach, ale někdy i drobná zrnka písku. Toto všechno následně může dopadat na karoserii vašeho vozu. A právě v tu chvíli je třeba mít na paměti, že při mytí je nutné auto nejprve důkladně opláchnout a poté při mytí použít opět dostatek vody. Jedině tak lze zamezit možnému riziku, které plyne z poškrábání karoserie těmito drobnými částicemi, které na první pohled ale nemusí být vůbec vidět. Škodu ale zanechají viditelnou.

Zdroj: https://www.detailingwiki.org/guides/wash-car-summer/
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora