Na čerpací stanici se mi lidé smějí za netradiční styl tankování. Zvláštní metoda však pomáhá k šetření peněz

Different Fuel Pistols Somewhere Amsterdam City

Nejenom volbou levné čerpací stanice lze ušetřit na provozu auta. Správné je také vhodně tankovat. Některé metody sice mohou na první pohled působit úsměvně, ale fungují. Již několikrát se mi stalo, že se mi lidé na čerpací stanici smáli. Já si z toho ale nic nedělal a tankoval tak, jak jsem zvyklý. Vím, že i když to působí směšně, nějakou tu korunu mi to ušetří.

Co nejvíce paliva do nádrže

Když se mi podaří najít opravdu extrémně levnou čerpací stanici, chci zde nabrat co možná nejvíce paliva. I proto nekončím u prvního cvaknutí tankovací pistole. Vím, že i potom se tam několik litrů bez problémů vejde. Nejprve ale udělám to, že se opřu o karoserii auta a to lehce rozhoupám. Jednoduše proto, aby se palivo dostalo do všech skulin a mezer nádrže. Ta totiž nemusí mít úplně pravidelný tvar. Potom pokračuji v tankování a do vozu klidně i několik dalších litrů v pohodě naliji.

Mohlo by vás zajímat:  Mýty o dieselových motorech dělají z mnoha aut neprodejné kusy. Často zbytečně

Hlavně odkapat

Když je nádrž plná, trochu povytáhnu tankovací pistoli a čekám. A to opakuji ještě několikrát. Na závěr s ní pořádně zaklepu, abych z ní dostal i ty poslední kapky. Když už jsem si je zaplatil, rozhodně nechci, aby skončily na zemi. Ano, na jednu stranu se jedná jenom o pár kapek, ale i ty něco stojí. Tak proč o ně zbytečně přicházet, když by měly skončit tam, kde mají – tedy kde jinde než v nádrži.

Zdroj obrázku: Freepik

Výpočet správného množství aditiva

K palivu do nádrže vždy přidávám aditivum. Podle stavu nádrže odhadem dopočítám, kolik paliva natankuji. Aditivum naliji do nádrže jako první, potom začnu tankovat. Tím zajistím, že se hned v nádrži promíchá. Když je natankováno, beru do ruky mobil a pomocí kalkulačky spočítám, jaké množství aditiva mi ještě chybí dolít. Díky tomu přesně dodržím dávkování, což opět vede k úspoře. Palivo bude mít optimální vlastnosti a já aditivem neplýtvám – nepoužívám ho víc, než je nutné.

Mohlo by vás zajímat:  Baterie elektromobilů podléhají degradaci, záruka výrobců tento stav většinou nepokryje

S několika kanystry

Když vím, že má cesta povede kolem jedné z nejlevnějších benzínek, připravím se na to už doma. Do kufru vozu vložím své dva kanystry, které také naplním. Následně dovezu domů a mám k dispozici zásobu levného benzinu, který, když je potřeba, naliji do svého vozu.

Zdroj: Autorský text, e-mailový příspěvek Zdeňka K.

Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora