U nových moderně vybavených aut se můžeme setkat třeba se systémem detekce únavy. Na CES (Consumer Electronic Show) v Las vegas byly představeny novinky, které vzbuzují obavy.
Eyeris A Vayyar, to jsou firmy, které na veletrhu představily převratné novinky. Smyslem je podobně jako třeba u nového systému automobilky Volvo zvýšit bezpečnost, prostřednictvím snímání řidiče a interiéru.
Čidla a kamery
Firma Eyeris sází na systém čidel a kamer, který má za pomocí umělé inteligence snímat interiér a cestující i jejich pozici na sedačce včetně jejich pohlaví, výšky či hmotnosti. Podle výrazu ve tvářích pak dokáže vyhodnotit i emoce.
Radar stačí
Firma Vayyar pokládá používání kamer za zbytečné. Jejich systém používá pouze radar, který je prý i přes horší rozlišení dostatečný k tomu, aby poznal, co se v autě děje a zároveň tak respektoval soukromí cestujících. Objekty blízko radaru, jako jsou třeba ruce na volantu, systém zobrazuje v obrysech jako větší modré tečky.
Příležitost pro reklamu
Začínají se objevovat názory, že by sledovací systémy mohly odesílat data výrobcům, kteří by je prodávali dál. Existují i spekulace, které připouštějí možnost propojení s mapami, kdy by mohlo dojít k nabízení cílené reklamy, vycházející například z dat o lokalitách, ve kterých se majitel vozu nejčastěji vyskytoval nebo dokonce do jaké výlohy zrovna nahlížel.