Na český trh se dostal první plug-in hybrid Mitsubishi

Po více než dvouletém čekání si v showroomech Mitsubishi můžeme konečně koupit plug-in hybridní SUV Outlander PHEV. V jiných státech Evropy, kde bylo objednáno již přes 15 000 vozů, má ekologické SUV poměrně úspěch, jak tomu ale bude u nás?

Do boje se Outlander PHEV vydává vybaven hned trojicí motorů – vpředu najdeme klasický spalovací dvoulitr MIVEC o výkonu 121 koní s točivým momentem 190 Nm, elektromotor s měničem napětí o výkonu 82 koní s točivým momentem 137 Nm a generátor elektřiny. V zadní části automobilu je umístěn druhý elektromotor s měničem napětí o výkonu 82 koní s točivým momentem 195 Nm. Energii elektromotorům dodávají lithium-iontové akumulátory o kapacitě 12 kWh, které lze nabít z běžné sítě (230 V) za 5 hodin nebo pomocí rychlonabiječky do kapacity 80% za 30 minut, benzínový motor má k dispozici nádrž o objemu 45 litrů.

Jednotka pracuje ve třech režimech – čistě elektrický jízdní režim, sériový hybridní vůz a paralelní hybridní vůz. V prvním případě slouží k pohonu pouze dvojice elektromotorů, čímž se s Outlanderu stává permanentní čtyřkolka, se kterými má auto dojezd 52 km maximální rychlostí 120 km/h. Ve druhém režimu se k elektromotorům (stále permanentní čtyřkolka) aktivuje i spalovací motor, pohánějící generátor, který se stará o dobíjení elektřiny. Třetí režim se aktivuje v rychlostech nad 120 km/h a využívá primárně spalovací motor, kterému pomáhá zadní elektromotor. Spalovací motor opět dobijí generátor a celý systém se co nejrychleji snaží přepnout opět do čistě elektrického režimu.

V kombinovaném režimu pohonu akceleruje Outlander za 11 sekund a vyvine maximální rychlost 170 km/h. Udávaná spotřeba je přitom pouze 1,9 l/100 km a emise CO2 jsou na hodnotě 44 g/km. Maximální dojezd při kombinaci režimů je až 824 km. Důležité také je, že Outlander PHEV převeze 5 cestujících a 463 litrů zavazadel (o 14 litrů méně než u klasického Outlanderu), stále má pohon všech čtyř kol se systémem řízení S-AWC z Lanceru Evo a světlou výšku 190 mm. 

Mohlo by vás zajímat:  Kia slaví druhý nejlepší rok v historii. Na rekord jí chybělo jen pár set prodaných aut

V základní a rovněž jediné výbavě Instyle najdeme 7 airbagů, dvouzónovou automatickou klimatizaci, elektrická zrcátka a okna vpředu i vzadu, adaptivní tempomat, kožené čalounění, vyhřívání předních sedadel, multimediální systém s navigací se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou, parkovací kameru, dešťový a světelný senzor, varování při opuštění jízdního pruhu, stabilizaci, asistent pro rozjezd do kopce, systém předcházení a zmírňování následků čelní nehody, elektronickou regulaci trakce nebo LED diodová zadní světla. Základní cena však není nejnižší – 1 250 000 Kč.

Zdroj: Mitsubishi