Na co budeme v budoucnu jezdit? Elektřina, vodík, nebo snad řepka nebo dřevo? Variant je mnoho

Dnes je stále ještě klasikou a standardem to, že jezdíme na benzin, nebo naftu. Vzhledem k tomu, že zásoby ropy postupně klesají, a také vzhledem k tomu že to není úplně ekologické palivo, se hledají nové cesty. O jaký se mluví aktuálně? je to samozřejmě elektřina. Ta je v mnoha zemích velmi propagována a počet elektromobilů stoupá.

Ve hře je také vodík

Klasická elektřina není jediným alternativním palivem, o kterém se mluví. Do úvahy dnes přichází také vodík. I ten může mít budoucnost, ale nutno říci, že vývoj zde není tak rychlý, jako je tomu právě u elektřiny. Výhody zde určitě jsou, ale nutno počítat i s možnými negativy, jako je třeba bezpečnost. Vše jen tedy stále ještě ve fázi vývoje.

Budeme jezdit na dřevo?

I když to může znít opravdu úsměvně, pravda je taková, že na dřevo se skutečně jezdit dá. Stačí si vzpomenout na válečné období, kdy se opravdu jezdilo na dřevoplyn. Podobná technologie může přijít do úvahy i nyní. A to v podobě aut, které jezdí na dřevní štěpku. Výhodou tohoto řešení má být nejenom ekologie, ale také celkem přijatelné finanční náklady. I proto, že štěpka je vlastně odpadním materiálem při zpracování surového dřeva.

Možná budeme jezdit i na odpadky

Dřevo není to jediné, co budí zájem. V laboratorních podmínkách se dnes testují i další možnosti. A tady už můžeme narovinu říci, že v budoucnu nemusí být nic neobvyklého, že budeme jezdit doslova na odpad. Jde vlastně o jakési biopalivo, které má vzniknout smícháním klasických paliv s biosložkami. Tou nejznámější je dnes řepka. Tu však může nahradit nejenom zmíněná štěpka, ale třeba i piliny, řasy, sláma, nebo klasická biomasa. Zatím je vše ve fázi vývoje, který ale jasně ukazuje na to, že existuje problém, který je třeba řešit. Jak a zda se to povede, to je zatím ve hvězdách. Co byste preferovali vy?

Komentáře
Mohlo by vás zajímat:  Renault představil koncept superúsporného auta