Na inzerci aut se to hemží podvody, na které může naletět i obezřetný kupující

Happy Customer Buying New Car Dealership

Při koupi ojetiny často míříme na online inzerci, která je plná nabídek z celé republiky. Kromě těch férových inzerátů tu jsou i takové, které jsou vytvořeny nepoctivci, v některých případech dokonce i podvodníky. Ti jsou stále sofistikovanější, a tak jim může naletět i obezřetný zájemce o vůz. Co jsou nejčastější fígle a triky?

Nabourané auto

Při prohlídce fotografií je dobré zjistit, zda nějaká nechybí. Zda je auto nafoceno ze všech úhlů a zda je vidět jako celek. Pokud ne, může to značit, že prodávající něco skrývá. Vyžádejte si od něho fotku, která vás zajímá. Pokud ji odmítne zaslat, patrně proto, že může být vůz na dané straně bouraný nebo jinak poškozený.

Mohlo by vás zajímat:  Kupovat ojeté SUV není dobrý nápad. Málokdy ho předchozí majitel používal jen k určenému účelu

Vůz v zahraničí

Často se jedná o promyšlený podvod s cílem vylákat z důvěřivců peníze. Vše začíná stejně – inzerátem na zajímavé auto, za dobrou cenu. Zájemcům jsou následně sdělovány „pohádky“ o tom, že je vůz v zahraničí a pro jeho přepravu je třeba zaplatit zálohu, cla, daně a další poplatky. Samozřejmě předem. Na tyto postupy pozor, jelikož po zaplacení peněz se fiktivní prodejce již neozve.

Zdroj obrázku: Freepik

Neexistující automobil

Tento trik často využívají autobazary. V inzerci mají velmi zajímavé vozy za dobré ceny. Jde ale jenom o lákadla, protože na prodejní ploše dané pobočky žádné takové auto není. A to i když vám bylo telefonicky potvrzeno, že zde je. Po příjezdu vás čekají jenom lži o tom, že auto bylo právě prodáno nebo převezeno na jinou pobočku. A prodejce vám začne vnucovat něco jiného.

Mohlo by vás zajímat:  Stávka proti pokutám? Jedna taková probíhá i v Polsku

Záměrně chybný popis aut

Mnohdy se lze setkat také se záměrně lživým popisem daného vozu. Fotografie jsou sice reálné, ale výpis parametrů může být jiný, než je tomu ve skutečnosti. Velmi často nemusí odpovídat výbava, kterou se prodávající snaží nějakým způsobem přikrášlit. Když dojde na konfrontaci, obvykle přijde s výmluvou, že se pouze ukliknul a jeho jednání není záměr.

Zdroj: https://www.abc.net.au/news/2021-04-29/car-buyers-face-scam-nightmare/100102552