Na lákadla automobilového světa už doplatila řada důvěřivců. Přesto stále táhnou

Mirror 2378613 1280

Obezřetnost a potřeba zapojit svou vlastní hlavu. To je něco, co v automobilovém světě platí stále více. A že je stále mnoho lidí, kteří se nechají něčím napálit, to jasně dokládají i různé online diskuze založené za jediným účelem – rada a pomoc. Na co mnozí nejčastěji naletí?

Aditivovaná paliva

Aditivovaná paliva najdeme na mnoha čerpacích stanicích, stejně jako máme možnost koupit i samotná aditiva, která se následně do nádrže přidávají. Jejich výrobci a prodejci stále mluví o tom, jak zajistí čistotu motoru, lepší chod, vyšší výkon a nižší spotřebu. Je pravdou, že mírný účinek patrně nabídnou, ale přesvědčení o tom, že motor bude po použití aditivovaného paliva jako vyměněný, je mylné.

Mohlo by vás zajímat:  Čtvrtá generace Škody Fabia zklamala jenom absencí kombíku a nafty. Tímhle automobilka zájemce potěšila

Záruky

Mnoho prodejců dává na vozy různé druhy záruk. Ty ale mohou být omezeny buď časem, nebo také kilometrovým nájezdem. A pokud s tímto už tak nějak počítáme, může nás překvapit to, že podmínkou uplatnění záruky je konkrétní pravidelná péče o automobil. V mnoha případech třeba roční servisní prohlídky. Pokud na ně nejezdíme, můžeme ztratit záruku.

Zdroj obrázku: Pixabay

Pojistky

Dnes už není problém pojistit si auto snad na cokoliv. A pokud nastane škodná událost, jdeme plní nadějí na pojišťovnu a čekáme, že nám vyplatí peníze. Opak bývá pravdou. Podmínky jednotlivých pojistek jsou často tak obsáhlé, že je nikdo nečte. A v pravý čas pojišťovna pouze upozorní na některou z pasáží, na zajímavou kličku, proč k pojistnému plnění nemůže nastat.

Mohlo by vás zajímat:  Mít v případě nehody kontakt ICE je dle záchranářů zbytečnost. Někteří ho mají dokonce za hoax

Spotřeba

Papírová spotřeba automobilu je něco, co už nalákalo mnoho lidí. Extrémně nízká hodnota však může být od reality na hony vzdálena. I když aktuálně se spotřeba měří podle metodiky WLTP, která má být blíže reálnému provozu, stále jde o navození takových podmínek, které lze nazvat jako ideální. A málokterý řidič je při běžné jízdě dokáže napodobit. A tak reálná spotřeba může být i o litry vyšší.

Zdroj: https://www.machinedesign.com/markets/automotive/article/21832245/7-carmaintenance-myths
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora