Na některá tlačítka v zimě je lepší vůbec nesahat. Jinak si koledujeme o malér

Hand Finger Press Button Eco Mode Car

Interiér každého auta je plný různých tlačítek. Některá jsou klasická mechanická, jiná jsou zase součástí infotainmentu – tedy dotykového displeje auta. Ať už je to ve vašem voze jakkoliv, jsou zde i tlačítka, která není vhodné vůbec mačkat. Hlavně potom během zimy. O jaká se jedná a proč je nechat bez povšimnutí?

Stabilizační systém

Ve voze se můžeme setkat s označením ESP (Electronic Stability Program) nebo také s označením ESC (Electronic Stability Control). V obou případech jde o takzvané stabilizační systémy, které pomohou třeba při rychlém průjezdu zatáčkou nebo při jízdě na kluzkém povrchu. Zvláště v zimě proto není vhodné tento systém vypínat. V krizových situacích může značně pomoci předejít nehodě.

Mohlo by vás zajímat:  Škoda Auto v roce 2020 navzdory pandemii covid19 vyrobila ve svých českých výrobních závodech více než 750 000 vozů

Klimatizace

Klimatizace rozhodně není jenom na léto. Používat by se měla i v zimě. Pokud na vás stále svítí aktivní tlačítko A/C, nesahejte na něj a nechte ho tak, jak je. Klimatizaci je dobré i v zimě nechat aktivní. Primárně proto, že použití klimatizace přispívá k vysoušení vzduchu uvnitř auta. Čím menší vlhkost v interiéru je, tím méně hrozí, že se nejenom po ránu začnou zamlžovat jednotlivá okénka a skla.

Zdroj obrázku: Freepik

Jízdní režimy

Jsou auta, která vždy s nastartováním aktivují režim Normal nebo Eco. Oba jsou pro zimní jízdu nejenom plně dostačující, ale jsou v tu chvíli dokonce ideální volbou. Na tlačítko volby jízdních režimů tak není nutné vůbec sahat. Hlavně z důvodu, že by se neměl používat agresivnější sportovní režim. Často je spojen s maximálním výkonem, rychlými reakcemi plynového pedálu a vysokými otáčkami. Toto všechno je na zimní zasněžené vozovce cesta k problémům.

Mohlo by vás zajímat:  Po přezutí pneumatik udělá většina řidičů typickou chybu. Napravit ji je snadné

Ventilace

Kdo má možnost nastavit si v autě konkrétní teplotu a o zbytek se nestarat, měl by tak udělat. Kdo ne, musí jít na udržení ideálního tepla trochu komplikovaněji. Co by se však rozhodně nemělo dělat, to je vypínání ventilace. Jakmile nastavíte intenzitu proudění vzduchu na nulu, začnou se skla v interiéru velmi rychle mlžit. A to je značně nebezpečné.

Zdroj: https://www.motorrange.co.uk/blog/13-car-features-to-help-with-winter-driving
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora