Léto je za námi, což je pro mnohé, zejména profesionální řidiče úleva. Se zhoršujícím se počasím postupně ze silnic zmizí sváteční řidiči, motorkáři i cykloturisté. A nahradí je kluzké tlející listí, ranní mlhy a dlouhé deště, které jsou pro podzim za volantem typické. Jinými slovy, podzim na silnici je o poznání náročnější než slunné letní dny, kdy bylo světlo až bezmála do desíti večer. Řízení by nám měly usnadnit různé systémy, kterými jsou moderní auta doslova prošpikována. A které nás často svádí k tomu, abychom je upravovali a vypínali či zapínali podle našeho uvážení. Se kterými z nich bychom si ale raději hrát neměli?
ESP
Pokud vám tahle zkratka nic neříká, vězte, že jde o elektronickou stabilizaci a kontrolu trakce. Chcete-li to polopaticky, jde o autonomní systém, který má předcházet smyku. Bez ohledu na to, kolik desítek tisíc kilometrů máte za sebou a kolik školení smyku jste v životě úspěšně absolvovali, byste své síly neměli přeceňovat, a tak je lepší nechat systém ESP zapnutý. A nejen na podzim.

Vnitřní cirkulace vzduchu
Ve většině případů je lepší nechat vnitřní cirkulaci vypnutou a to platí také na podzim. Dostat do auta trochu čerstvého vzduchu zvenku je fajn, podpoří mimo jiné vaši pozornost. Kromě toho vám vnější cirkulace pomůže odstranit z interiéru vozu přebytečnou vlhkost vzduchu, která je pro sychravé podzimní počasí typická. Zabráníte tak zamlžování oken za jízdy i v případě, že nebudete mít zapnuté vytápění.
Klimatizace
Bez ohledu na to, zda máte auto s klimatizací automatickou, nebo manuální, ji nechte zapnutou a nijak s ní nemanipulujte. O zvýšené vlhkosti vzduchu už byla řeč a právě klimatizace je skvělým pomocníkem, když se jí pokoušíte zbavit. Klimatizace totiž přebytečnou vlhkost zachytí a ze vzduchu ji odfiltruje. Ale pozor, přestože klimatizaci byste měli nechat, jak je, nezapomeňte na podzim zkontrolovat její vzduchové filtry.
Zdroj: https://www.drivparts.com/parts-matter/learning-center/driver-education-and-vehicle-safety/fall-driving-tips.html