Na STK auto neprojde často z důvodů, které by majitele vozu ani nenapadly

Stanice technické kontroly je místem, které musí každý majitel auta jednou za dva roky navštívit. Aby zjistil, zda jeho auto stále vyhovuje požadavkům legislativy a že s ním bude moci následující dva roky bez obav jezdit na silnicích. Ne každý ale po návštěvě STK dostane vytouženou červenou nálepku. Mnozí skončí s výpisem závad, které musí nechat opravit. A co patří mezi nejčastější?

Někdo se na STK ani nedostane

Celá návštěva STK může skončit ještě dříve, než začne. Aby mohla být provedena kontrola vozu, je třeba nejprve absolvovat měření emisí. Pokud auto na tomto měření neprojde, je to pro řidiče problém. Z hlediska zákona je auto označené jako nevyhovující a na tuzemské silnice zkrátka nesmí.

Světlomety

Pokud jsou špatně seřízené, není to problém, protože tento úkon zvládne technik na místě. Stejně tak nebývá problém ani prasklá žárovka. Tu lze obvykle na místě koupit a tedy vyměnit. Problém je ale se zašlými, až zažloutlými světlomety. Ty nepropouštějí tolik světla, kolik by měly. To je při zhoršené viditelnosti problém a také důvod k zápisu do seznamu závad.

Koroze

Pár drobných puchýřků obvykle nevadí. Buď je technik neřeší, nebo je přehlédne. Horší je to ale v případě výrazné koroze. A to jak na karoserii, tak i na podvozku auta. Nejčastěji jde o výfukový systém nebo třeba korozi i nosných částí automobilu. V takových případech je zjištěná rez důvodem, že konkrétní auto nemá šanci projít.

Zdroj obrázku: Freepik

Doplňky

Vše, co si na sériově vyrobené auto instalujeme dodatečně, by mělo být nejenom schváleno a homologováno, ale mělo by být také odborně namontováno. Své o tom vědí majitelé tuningových aut s jejich četnými vylepšeními. Narazit ale může i úplně běžný majitel auta, například když má zatmavovací fólie, které mají nižší propustnost světla, než stanoví zákon.

Mohlo by vás zajímat:  Arabové znají trik jak vyprostit auto zapadlé v písku. Využitelný je i v našich podmínkách

Pneumatiky

Každého jistě napadne, že problém může být ve chvíli, kdy pneumatiky nemají minimální požadovaný vzorek. Ano, to je pravda a jeden z důvodů, proč auto bude mít na STK problém. Je tu ale i další důvod. A to špatné rozměry pneumatik. Na voze by měly být jenom ty, které jsou zapsány v technickém průkaze.

Zdroj: https://www.yourmechanic.com/article/top-12-most-common-car-problems-and-issues