Své auto by měl na zimu připravit každý řidič. Základem jsou pochopitelně pneumatiky, dále je to kontrola autobaterie a zcela jistě by neměly chybět věci, jako jsou řetězy, ale i lopata nebo trocha písku, pokud vyrážíme do hor. Dále je třeba zaměřit se i na provozní kapaliny. Nezbytností je dostatek paliva, kdy v případě dieselu by se mělo jednat o naftu zimní. A dále? Jednu kapalinu, která se často podceňuje.
Důležitá směs do ostřikovačů
Řada řidičů před zimní kontrolou zjišťuje i stav kapalin, jako je ta brzdová, ta chladicí nebo kapalina posilovače řízení. Řada z nich ale zcela ignoruje ještě jednu. A to kapalinu do ostřikovačů. V létě to může být klidně voda se saponátem, ale v zimě už je třeba hledět na to, aby jí byl nejenom dostatek, ale aby měla potřebné vlastnosti.
Vždy nemrznoucí
V zimě by měla mít směs do ostřikovačů nemrznoucí konzistenci. Teploty klesají pod bod mrazu a není nic horšího než pohybem páčky aktivovat ostřikovače, čekat proud vody a ono nic… Letní směs do ostřikovačů může při teplotách pod bodem mrazu zamrznut, proto je nezbytná směs zimní. Tu lze buď koupit, nebo si ji namíchat. Riziko zamrznutí v tomto případě eliminuje třeba obyčejný líh. Díky němu tak lze i snadno ušetřit náklady na samotnou přípravu.
Může eliminovat riziko nehody
I když je směs do ostřikovačů často opomíjenou tekutinou, faktem je, že její dostatek může i eliminovat riziko nehody. V zimě není nic neobvyklého, že od ostatních vozů létají nečistoty. Stačí pár minut a skrz čelní sklo takřka není vidět. Bez ostřikovačů se špína stěrači jenom roztírá, a tak je namístě zajistit, aby se čelní sklo i umylo. Dostatečným výhledem z vozu lze zaručit, že řidič bude mít dokonalý přehled o všem, co se kolem něho děje. Základ je tedy jak to, aby směs nezamrzla, tak i to, aby jí bylo dostatek. I to je třeba pravidelně kontrolovat.
Zdroj: https://www.carcility.com/blog/why-are-washer-fluids-so-important/