Na ženevské výstaviště míří upravený Fiat 500

Již v roce 2007 se začala psát kariéra novodobého Fiatu 500. Přesně padesát let po originálu se totiž při velkolepé show představil stylový prcek, který si za dobu prodejů dokázal získat srdce nejednoho motoristy. V popředí zájmu zákazníků ho pomáhají udržet také časté modernizace. A jednu si Fiat přichystal i pro rok 2014.

Jejím nejvýraznějším bodem je sedmipalcový TFT displej vyvinutý ve spolupráci s Magnetti Marelli, který 500 dostane jako vůbec první auto segmentu A. Spolu s ním také přichází nová podoba kapličky přístrojů, která je nyní zcela digitální. A právě v jejím středu se nachází zmiňovaný elektronický pomocník, který ukazuje důležité provozní informace o autě jako stav paliva nebo aktuální dojezd a může být propojen s navigací TomTom 2 Live a přinášet informace o aktuálním stavu na silnici.

Druhým důležitým prvkem je zavedení nového přeplňovaného dvouválce 0.9 TwinAir Turbo, který pracuje ve dvou režimech – Sport a Eco. V režimu Sport má motor výkon 105 koní při 5500 ot./min a maximální točivý moment 145 Nm při 2000 ot./min, režim Eco sníží výkon na 98 koní a točivý moment na 120 Nm. V kombinaci s šestistupňovou manuální převodovkou a při maximálním výkonu zrychluje 500 na 100 km/h za 10 sekund a dosáhne maximální rychlosti 188 km/h. Díky standardně montovanému systému start/stop spotřebuje malý hatchback 4,2 l/100 km a vypustí do ovzduší 99 g CO2/km. Modely vybavené motorem 0.9 TwinAir Turbo o výkonu 105 koní mají navíc standardně montované kotoučové brzdy na zadních kolech.

V ceníku upravené 500 najdete také zcela nový výbavový stupeň Cult, který vychází z již existující varianty Lounge. Oproti ní však nabízí šestnáctipalcová kola, černou střechu, chromové prvky na karosérii, chromované či černé kryty zrcátek nebo černé okolí zadních světlometů. Do výbavy se dostaly standardně zadní parkovací senzory, interiér pak kromě nového TFT displeje dostal kožené čalounění v černé, červeném či slonovinovém odstínu. Všechny verze Fiatu 500 budou nabízeny ve dvou nových barvách karosérie (retro zelené a bílé), přičemž verze S dostane také zářivě modrou. Dále byla upravena nabídka litých kol a čalounění interiéru a to buď látkou nebo kůží.

Mohlo by vás zajímat:  Na autosalonu v LA se odhalí očekávaná Mazda 3 společně s motorem Skyactiv-X

Zdroj: Fiat