Nabíječka Tesly v plamenech: Hašení bylo snazší než u benzinky

002

Už to nejsou jenom vozy Tesla, u kterých se objevují obavy, že mohou začít hořet. Jak při nabíjení, tak v běžném provozu. Zpráva ze Spojených států amerických, konkrétně potom z New Jersey ukazuje, že hořet už může začít i samotná nabíječka. Tedy takzvaný Tesla Supercharger, který má dopomoci majitelům vozům Tesla k rychlému nabití na cestách.

Důvod požáru je neznámý

Proč Tesla Supercharger začal hořet se zatím neví. Najednou nabíječku zachvátil požár a na místo ihned vyrazil hasičský sbor. Pravděpodobně s obavami z toho, zda opět nehoří nějaké elektrické auto, jehož hašení je noční můrou všech hasičů po celém světě. Není totiž jednoduché a může trvat i dny. Důvod tohoto požáru je zatím v řešení a na vyšetřování a zjišťování příčin se pochopitelně podílí i samotná automobilka.

Mohlo by vás zajímat:  Nulová tolerance má svůj smysl. Alkohol zásadně ovlivňuje řízení

Uhašení nabíječky je bleskové

Uhasit takovou hořící nabíječku je oproti elektromobilům hračkou. Potvrzují to i hasiči, kteří zasahovali na místě. Podle jejich slov je to často jednodušší než v případě hašení benzinové stanice. U nabíječky elektromobilů nemá laicky řečeno „co hořet“. Elektřina sama o sobě nehoří a případné baterie které by bránily uhašení požáru zde nejsou. Stačí dostat plemeny pod kontrolu a za pár vteřin mlže být vyřešeno.

První požár v historii

Požár nabíječky Tesla Supercharger se doslova vepsal do historie. To proto, že se jednalo o první známý požár této nabíječky na světě. U těch ostatních požárů se vždy jednalo o situaci, kdy nehořel samotný stojan, ale na něho zapojený vůz. Ten se nyní vznítil poprvé, a i když to není nic příjemného, pozitivní informace z toho přesto vychází. Hasiči mají za sebou první úspěšný zásah tohoto typu, o kterém už vědí, že bude méně komplikovaný než v případě hašení elektromobilů, nebo v případě hašení klasických benzínových stanic. Alespoň nějaké pozitivum elektřina přináší – nehoří.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora