Najít kvalitní hothatch je stále těžší. Honda Civic Type-R je i po dvou letech jasnou jedničkou

Začíná jich být poskrovnu a tak je třeba zapátrat u starších modelů. Honda Civic Type-R ukazuje, že je to správná cesta. I po dvou letech na trhu potvrzuje, že má na to porazit novinky od Volkswagenu, Renaultu, nebo Hyundaie. Model vozu Honda Civic Type R patří do kategorie označované jako hothatch. Stále populárnějšího segmentu, který vychází z klasického hatchbacku, ale je vylepšen jak po výkonnostní, tak i designové stránce. Tu u vozu jasně charakterizuje řada spojlerů nejenom v přední části, ale i v té zadní. V té zaujme mohutné zadní křídlo, které není jenom estetickým doplňkem, ale má u vozu i svou praktickou funkci. Přidejme také stylová kola, trojici výfuků, nasávací otvor vzduchu a červenou barvu, což vozu Honda Civic Type R jasně dopomáhá k její dravosti.

Barevně laděný interiér

U designu ještě zůstaneme. Tentokrát z interiérového pohledu. Ani zde se na červené barvě rozhodně nešetřilo a najdeme ji na sedačkách, volantu, u různých linek, v rámci obšití, nebo je do stejné barvy dokonce laděný i bezpečnostní pás. Stejnou barvou je vyvedeno také písmeno R na štítku, který se nachází pod řadicí pákou. Štítek je specifický tím, že se na něm můžete dočíst, v kolikátém vyrobeném exempláři Honda Civic Type R sedíte.

Elektronika jako základ

Zapomeňte na klasické mechanické tachometry, neb o jiné ukazatele. Honda Civic Type R jde moderní cestou, a tak ve svém interiéru zaujme důrazem na využití displejů. Na středovém panelu najdete centrální ovládací displej, který se nijak neliší od toho, který je montován do klasických modelů Honda Civic. O něco více však zaujme přístrojová deska, která se po nastartování vozů rozsvítí a je téměř okamžitě připravena nabídnout řidiče vše potřebné o vozu, ale i o jeho jízdě.

Mechanickými částmi se „šetřilo“ i jinde. Jste-li ze svého vozu zvyklí na klasickou ruční brzdu, zde ji nehledejte. V blízkosti řadící páky najdete tlačítko, kterým ji aktivujete a deaktivujete.

Mohlo by vás zajímat:  Jaguar XF Sportbrake 25t Portfolio – praktický elegán

Zvedněte kapotu

Co má na zážitek z jízdy největší vliv? Samozřejmě dvoulitrový motor přeplňovaný turbodmychadlem, který nabízí výkon 320 koní. Tím Honda Civic Type R jasně potvrzuje, že do kategorie hothatch rozhodně nepatří jenom po své designové stránce. Přidejme i kvalitní převodovku, nebo elektronické systémy, díky kterým si s takovým výkonem po pár desítkách minut ve voze hravě poradí i začátečník.

Pro běžné, i rychlejší svezení

K čemu a komu Honda Civic Type R primárně slouží, je celkem jasné. Už tvrdší nastavení podvozku nebo skvělý výkon ve vyšších otáčkách jasně potvrzuje, že jde o auto pro milovníka výkonu. To však neznamená, že by ho nešlo využít i pro běžné jízdy (třeba s rodinou). Tvrdost podvozku je možné regulovat a auto dobře jede i při nižších, tesy v porovnání s klasickými vozy v běžných otáčkách.

Kolik si připravit?

I toto je důležitá informace pro toho, koho vůz ohromil. Model Honda Civic Type R je k mání za 954 900 korun českých. Jakmile se do něho posadíte, pochopíte, že šlo o velmi dobrou investici.

Komentáře