Nasednout a jet. Tak jednoduché to není, při startování jde udělat hned čtyři zásadní chyby

Je úkon, který po usednutí do auta děláme naprosto automaticky. Jedná se o startování. V moderních autech stačí zmáčknout tlačítko, což může mnoho problémů eliminovat, jelikož auto si vše řídí elektronikou. Ve starších nebo levnějších se neobejdeme bez klíčku. A právě tady lze napáchat mnoho problémů.

Rychlé otočení klíčkem

Řada řidičů dělá stále stejnou chybu. Sednou do auta, zasunou klíček a naráz jím otočí a snaží se vozidlo nastartovat. Především u naftových aut je toto známá a častá chyba. Klíček je třeba otočit nejprve do první polohy, kdy dochází k žhavení motoru. Teprve po několika vteřinách (v zimě ještě déle) je možné otočit do pozice dvě, kdy dojde k nastartování motoru.

Dlouhé držení klíčku

Druhou známou chybou je až neúměrně dlouhé držení klíčku na pozici číslo dvě. Je jasné, že pokud auto nestartuje, snaží se mnozí držet klíček na této pozici a doufají, že motor chytí. Je však lepší úkon přerušit a vše zkusit znovu. Pokud se problém při startu nepředpokládá, opět není důvod držet klíček v druhé poloze zbytečně dlouho. Když motor chytí, je možné točení klíčkem povolit. V praxi není nutné držet ho takto déle než 2 vteřiny.

Mohlo by vás zajímat:  Téměř rok mohli někteří jezdit bez platné technické. Teď za to mohou draze zaplatit
Zdroj obrázku: Freepik

Použití spojkového pedálu

Velmi diskutované téma mezi řidiči, které je dokáže rozdělit na dvě znesvářené skupiny. Je pravdou, že u opravdu starých aut s velmi slabým startérem či extrémně hustým olejem v převodovce je namístě spojku před startováním sešlápnout. U aut modernějších to v podstatě nutné není – ale pozor. Jsou vozy, které vás bez sešlápnuté spojky nastartovat nenechají. Pokud otáčíte klíčkem a nic se neděje, zkuste sešlápnout spojku. Teprve poté vám auto umožní nastartovat motor.

Zařazená rychlost

Je jedno, jestli startujeme tlačítkem, nebo klíčkem či máme manuál, nebo automat. Namístě je startovat bez zařazené rychlosti. U automatických převodovek je nám často startování dokonce zamezeno, pokud na voliči nemáme „P“. A proč je správné startovat u automatu v poloze „P“ nebo u manuálu na neutrál? Odpověď je jednoduchá – neočekávané rozjetí. Stačí ztratit koncentraci, povolit pedály a auto by se rozjelo (u automatu), nebo poskočilo (u manuálu). Ani jedno rozhodně není nijak žádoucí stav.

Zdroj: https://www.smartmotorist.com/how-to-start-a-car