Násilným protlačováním elektromobilů dělá EU ekologii medvědí služby. Výsledné scénáře mohou být katastrofou

Ev Fuel Plug Charger Technology Electric Hybrid Car

Evropská unie se rozhodla, že z trhu zcela vytlačí vozy se spalovacím motorem. Návrh zakázat spalovací motory a nahradit je elektřinou vyvolal četné diskuse. Cíl EU je přitom jednoduchý – chce klást důraz na ekologičnost dopravy. Realita však může být zcela opačná a některé scénáře mohou být pro přírodu katastrofou.

Elektřina není jenom čistá

V ideálním světě by elektromobily samozřejmě ekologické být mohly. Jejich aktuální emise, tedy emise v provozu, jsou skutečně nulové. Samotná elektřina však není ve všech případech zcela ekologickým zdrojem energie. Jsou sice čisté a ekologické zdroje, ale potom tu jsou i ty, které přírodu znečišťují. Ve světě bez elektromobilů bychom se bez nich i mohly obejít, ale v případě nárůstu elektrických aut bude potřeba mít dostatek energie a tyto nečisté elektrárny jenom tak vypnout nelze.

Mohlo by vás zajímat:  3 časté chyby během parkování: poškodit mohou vůz, zdraví i majetek
Zdroj obrázku: Freepik

Udržování starých vraků

Nové benzinové i naftové motory plní ty nejpřísnější normy Evropské unie. Dá se tak nadneseně říct, že jsou víceméně ekologické. I těm chce ale EU učinit přítrž a povolit jenom elektrické vozy. V tu chvíli s největší pravděpodobností dojde k tomu, že lidé budou starší auta udržovat, co to jenom půjde. Možná by si koupili novější spalovák, ale ten už nebude k mání. A tak budou udržovat svá starší auta, u kterých o ekologii bohužel moc mluvit nelze. Přírodě to může zbytečně uškodit, jelikož desítky let starý diesel rozhodně nebude pro ovzduší moc prospěšný.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní jízdy si mohou motorkáři užít bez starostí. Dobrá příprava je základ

Sázka na jednu kartu

Problémem může být i sázka na jednu kartu. Pokud by určité oblasti postihl takzvaný blackout, tedy výpadek elektřiny, může to být značný problém. Plány EU přitom moc nepočítají s jinými elektrickými vozy, kam můžeme řadit třeba vodíková auta, ale v určité míře by mohly vyhovovat také vozy na zemní plyn, které mají kromě ekologičnosti výhodu i v poměrně příznivých nákladech na provoz.

Zdroj: https://www.green-zones.eu/en/blog-news/phasing-out-the-internal-combustion-engine-by-2035-except-for-luxury-cars
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora