Zima klade v našich podmínkách na řidiče zvýšené nároky. A ta letošní bude v tomto směru podle všeho nejhorší za posledních zhruba deset let. Meteorologové předpovídají, že letos se budeme moci těšit nejen na bohatou sněhovou nadílku, ale také na až arktické teploty, minimálně během některých mrazivých únorových nocí. Proto je třeba, aby řidiči svá auta na tyto pro motorismus nepříznivé podmínky správně připravili. A také aby se za volantem chovali odpovídajícím způsobem.

Nenápadná chyba
Čeští řidiči jsou obvykle na jízdu v zimě zvyklí, alespoň několik zasněžených dní zažijí i Pražané nebo lidé z jižní Moravy. A tak se nedá říct, že by Češi nějak zásadním způsobem hromadně chybovali přímo při řízení vozu. Přesto je tu jedna chyba, která je pro české řidiče typická. Drtivá většina z nich totiž v zimě zásadně nepoužívá klimatizaci a spokojí se jen s topením.
Klimatizace je důležitá i v zimě
Klimatizace přitom nemá za úkol jen chladit vzduch v autě, na rozdíl od vytápěné má také zabudované vzduchové filtry. Ty v moderních autech odstraňují prach a další nečistoty, ale hlavně jsou účinné proti přebytečné vlhkosti, která se kumuluje jak v zaparkovaném autě, tak za jízdy. Tahle vlhkost má pak mimo jiné na svědomí nepříjemné zamlžování oken.

Ale pouštění klimatizace také v zimě má více důvodů. Patří mezi ně například:
- Pokud nebudete klimatizaci půl roku používat, zvyšujete riziko, že přestane fungovat. Podobně jako u elektroniky je pravidelné používání skvělou prevencí defektů
- Většina moderních klimatizací umí vzduch v kabině auta provonět a naopak neutralizuje nepříjemné pachy
- Klimatizace se stará také o kvalitu vzduchu, topení v autě je skutečně určené pouze k rychlému ohřátí interiéru automobilu
- Na některé klimatizace už lze nainstalovat také účinné HEPA filtry, které nepropustí viry
Zdroj: Autorský text