Otravný start-stop systém je nutnou součástí moderních aut. Proč? Jelikož má snižovat emise a chránit přírodu. Pro většinu lidí jde ale o obtěžující prvek, a tak se ho snaží trvale vypnout. To nemusí být nijak složité, když se ví, jak na to.
Stačí tlačítko
Jsou vozy, kde stačí pouze stisknout tlačítko, systém se deaktivuje a tuto volbu si auto pamatuje i po zastavení, zhasnutí motoru a opětovném nastartování. Dá se tedy říci, že i toto může být bráno jako trvalá deaktivace. Ne každý vůz toto ale umožňuje. Bohužel u většiny je to tak, že tlačítko musí být stisknuto před každou jízdou. A to je obtěžující.
Konektor u autobaterie
Kdo nemá natolik vstřícné auto, aby deaktivoval systém start-stop trvale pomocí tlačítka, musí otevřít kapotu. A u autobaterie najít kabel, který hlídá napětí autobaterie. Tento kabel stačí odpojit, zaizolovat a tím dojde k tomu, že byl systém start-stop trvale deaktivován. Ač to zní jednoduše, má to i své mouchy. A tím problémem není jenom svítící kontrolka na přístrojové desce, která upozorňuje na konkrétní problém.

Nejenom start-stop
Odpojením konektoru dojde k deaktivaci start-stop systému. Ale také k odpojení dalších možných prvků vozu. Proto lze tímto úkonem napáchat víc škody než užitku. Může dojít k deaktivaci nezávislého topení, stejně jako může docházet k možným výpadkům různých palubních systému, pokud dojde ke skokovému zvýšení odběru proudu. Nejde tedy o úplně elegantní volbu.
Pozor na STK
Problém může nastat také na STK. Technik pochopitelně uvidí na přístrojovce chybu. Pokud se rozhodne po ní pátrat a zjistí, že je hlášena i přes zapnuté tlačítko systému, může pojmout podezření. A v tu chvíli nastávají další problémy, které mohou končit i tím, že je nefunkčnost start-stop systému zapsána do přehledu závad, které byly při technické kontrole zjištěny.
Zdroj: https://www.tuningblog.eu/en/categories/tipps_tuev-dekra-u-co/start-stop-automatic-340876/