Návrat Nissanu do segmentu C

Když před několika zmizel z nabídky evropského zastoupení Nissanu model Almera, tedy klasický hatchback segmentu C, byl to pro mnohé pořádný šok. Ještě větší přišel s nástupcem, kterým se měl stát crossover Qashqai. Uspěl, ale Nissanu zřejmě populární část trhu chyběla na tolik, že v letošním roce přišla s hatchbackem Pulsar.

Ten asi na první pohled vzhledově nezaujme. Ne že by snad byl škaredý, ale je zkrátka velmi konzervativní, nepřekypuje žádnými módními detaily. Vyšší stavba jej předurčuje ke klidnější jízdě, což samozřejmě není vůbec na škodu. Prakticky jediným zábleskem jakéhosi sportovního nadšení byl model, vybavený aerodynamickým vzhledovým paketem. No a pak je tu samozřejmě verze Nismo, v Paříži prezentovaná jako koncept. Na stánku japonské automobilky byla v matně šedém laku nepřehlédnutelná a jemu navzdory udělala sportovní divize Nissanu z konzervativního hatchbacku agresivně vypadající model, který vypadá, že by si jako předkrm dal klidně i o třídu větší auta s vyšším výkonem. Především dvojitá koncovka výfuku umístěná ve středu nárazníku je prvkem k zamyšlení.

Od Nisma ale zase honem zpět ke klasickému Pulsaru, jehož největší předností je prakticky nekonečné místo na zadních sedadlech. Kdyby mě někdo usadil na zadní sedadla aniž bych před tím viděl, o jaké auto jde, odhadoval bych něco na špičce střední třídy. Kolik je prostoru na kolena, tolik je i prostoru pro hlavu. Tady si Nissan skutečně zaslouží pochvalu. Ta putuje i k zavazadlovému prostoru, kde však jeho šířku výrazněji omezují podběhy zadních kol. Po přesunutí na místo řidiče zaujmou jednak pohodlné sedačky a jednak velmi jednoduše tvarovaný středový panel, ke kterému však míří velká výtka v podobě černého lesklého plastu, jímž je obložen. Ten nejen, že vypadá lacině, ale rovněž je po chvilce plný otisků prstů, což nepůsobí zrovna nejvzhledněji. Vůbec na materiálech je asi nejvíce vidět, kde Nissan šetřil a ačkoliv je jich zpracování dobré, pár měkčených plastů by rozhodně vypadalo lépe. Zpět však k pozitivním vlastnostem, ke kterým jistě patří výborná ergonomie i čitelnost přístrojové desky. Multifunkční volant sice relativně dobře padne do ruky, stříbrný plast je však opět z kraje lacinějších materiálů. Poslední poznámka míří k navigačnímu systému, který je oproti konkurenci o něco pomalejší.

Mohlo by vás zajímat:  SsangYong během několika dní otevřel další dvě nová dealerství. Celkově jich je v ČR již devět

Přesto se díky základní akční ceně 299 900 korun jedná o bezkonkurenční nabídku a minimálně zaznamenáníhodný návrat Nissanu do teritoria Golfu a spol. Pokud se navíc povede dotáhnout do konce výrobu Pulsaru Nismo, který chce údajně zaútočit na rekord nejrychlejší předokolky na Ringu, budou mít manažeři Nissanu zase o něco lepší spaní.

Pozn.: Autor není fotograf, proto omluvte případnou sníženou kvalitu snímků