Mít na autě zimní pneumatiky ještě neznamená, že můžeme jezdit celou zimu s jistotou bezpečí nebo s jistotou toho, že splníme zákonné povinnosti. Zimní pneumatiky bychom si měli vždy důkladně prohlédnout. Je pár drobností, pro které bychom je měli z auta raději sundat.
Označení DOT
Toto označení najdeme na každé pneumatice. Za zkratkou DOT se může nacházet směsice nic neříkajících znaků, přičemž pro každého řidiče jsou důležitá hlavně poslední dvě čísla. Udávají totiž, v jakém roce byla zimní pneumatika vyrobena. A jelikož se obvykle doporučuje nepoužívat zimní pneu déle než 5–6 let, mohou být velkým problémem číslice 17 a nižší. Naznačují, že pneumatika je na pokraji své životnosti.
Hloubka dezénu
Obuté zimní pneumatiky ještě neznamenají, že je splněná zákonná povinnost. Je třeba myslet na to, že minimální hloubka dezénu u zimních pneumatik jsou 4 milimetry. Mít proto na měřiči zobrazenou hodnotu byť jen nepatrně nižší, znamená problém. Nejenom pro policii, ale třeba i pro pojišťovnu, která může řešit pojistnou událost. Když zjistíme, že je vzorek nižší, měli bychom jednat. A pneu vyměnit.

Značka M+S
Pokud na své pneumatice najdete značku M+S, je dobré být na pozoru. Nemusí to nutně znamenat, že máte opravdu plnohodnotnou zimní pneumatiku. To z ní dělá teprve označení 3PMSF. To má grafickou podobu a jedná se o charakteristickou horu se třemi vrcholy, která je doplněná vločkou. Pokud je na pneumatice jenom M+S, může to být v některých zemích problém.
Cizí předmět
Na závěr jedna samozřejmost. Jakmile zjistíte, že je v pneu jakýkoliv cizí předmět, třeba hřebík či cokoliv podobného, zamiřte raději do pneuservisu. S poškozenou pneu je hazard jezdit. Moderní pneuservisy dnes zvládnou takovou pneu i opravit, a tak není důvod riskovat to, že drobné poškození přeroste po pár kilometrech v něco většího.
Zdroj: https://www.goodyear.com/en-US/learn/choosing-your-tires/how-to-buy-winter-tires