Zima přináší řidičům mnohé peripetie. Stačí se jenom zamyslet a každého hned napadne řada věcí. Třeba ranní škrábání, nutnost vyndávat z auta různé věci, problémy se studeným motorem, jízda ve vymrzlém autě. A k tomu všemu přidejme také nesjízdnost silnic. Někdy si za to, jak se auto na vozovce chová, ale můžeme my sami. Jednoduše proto, že ve voze aktivujeme nebo deaktivujeme funkce, které bychom raději měli nechat být. Jaké?
Jízdní režimy
Nejenom auta s automatickou převodovkou, i některé vozy s manuálem mají možnost nastavení konkrétního jízdního režimu. A mezi jeden takový patří i režim sportovní. Na suché silnici může přinášet zábavu i možnost užít si plného výkonu auta. Na zasněžené silnici ale můžou plný výkon nebo zostřené reakce na plyn přinášet jenom problémy. Sportovní režim může auto celkem snadno dostat do smyku. A vůz skončí mimo silnici. Na zasněžených vozovkách je lepší ho nezapínat. Ideální volbou je režim normální nebo ekologický/ekonomický, kdy jsou reakce na plynový pedál spíše vlažnější a auto může omezovat svůj výkon.

Hnaná náprava
Jezdit můžeme s předokolkou, zadokolkou nebo vozem s pohonem 4×4. Pokud disponujeme vozem s pohonem pouze jedné nápravy, nemáme moc na výběr. Když ale disponujeme čtyřkolkou s připojitelným pohonem 4×4, je vhodné zvolit správný jízdní mód. V zimě na zasněžených a kluzkých vozovkách je čtyřkolka velmi dobrým pomocníkem. Proto je vhodné i na běžnou jízdu režim 4×4 aktivovat. Ne vždy je to totiž automatické a někdy vozy přidávají druhou nápravu jenom dle potřeby. A to nemusí být bezpečné.
Druh pohonu
U hybridních vozů má řidič často možnost zvolit si i druh pohonu. Čistě elektrický, vzhledem k nástupu výkonu, není na zasněžené a kluzké vozovce úplně ideální volbou. Je proto lepší tento mód v takových podmínkách raději nezapínat. Nastavení eco režimu by mělo být u daných vozů samozřejmostí.
Zdroj: https://www.stoneacre.co.uk/blog/drive-modes