Některé součástky aut drží prvenství v poruchovosti, statistika je jasná

Podobně jako u jiných moderních výrobků, i u automobilů má řada jejich majitelů pocit, že některé součástky jsou přímo zkonstruované tak, aby se po dvou letech a jednom dni, tedy bezprostředně po konci záruční lhůty, porouchaly. Takové tvrzení je do značné míry přehnané, přesto existují určité komponenty, které mají tradičně vysokou poruchovost, zatímco jiné součástky hravě přežijí i deset let náročného provozu. Podrobnou statistiku výdrže jednotlivých součástek zpracoval německý automotoklub ADAC.

Na základě výjezdů odtahové služby

Aby byla tato statistika opravdu přesná a relevantní, tedy nezkreslená informacemi od výrobců či autorizovaných servisů jednotlivých značek, analyzovali němečtí motoristé z klubu ADAC hovory na tísňové linky odtahových společností. Při zpracovávání statistiky pak bylo jedno, zda se mechanikům podařilo nepojízdné auto opravit a znovu zprovoznit přímo na místě, nebo zda muselo být auto skutečně odtaženo do servisu.

Zdroj obrázku: Pixabay

Zlobila hlavně elektronika

Ze statistiky celkem jednoznačně vyplývá, že nejčastěji na autech zlobí elektronika. Ta byla příčinou téměř 42 % výjezdů odtahové služby za loňský rok. Až daleko za elektronikou se umístily další příčiny výjezdů:

  • V 17,4 % případů byl výjezd odtahové služby zapříčiněn selháním motoru nebo vstřikovacího systému.
  • Za 10,6 % výjezdů mohl defekt alternátoru, startéru nebo jiná porucha spojená s elektřinou.
  • Poškození kol a podvozku zapříčinilo jen 7,4 % výjezdů odtahové služby.

Elektronika však podle odborníků není jen nutné zlo, které vyžaduje řada evropských regulací. Právě naopak, většina chytrých elektronických systémů zvyšuje bezpečnost na silnicích a jsou řidičům opravdu prospěšné. Motoristé však často zanedbávají správnou údržbu, a tak je právě elektronika častou příčinou různých poruch, potažmo výjezdů odtahové služby.

Zdroj obrázku: Pixabay