S každým novým modelem se automobilky chvástají, že teď už konečně pustily do světa auto, které bude odolné proti rzi. Spolehlivý vůz, který vydrží i několik desetiletí, pokud se k němu budete správně chovat a nepodceníte údržbu. Taková silácká tvrzení si pochopitelně výrobci mohou dovolit, protože realita je vyvede z omylu až po několika letech, kdy už se nabízí nová a vylepšená generace téhož vozu s vyšší odolností. Pravdou nicméně je, že koroze hrozí každému autu. A že by bylo hloupé ji podceňovat.
Vadí i při technické kontrole
Koroze podvozku či karoserie může být dokonce důvodem, proč vaše auto neprojde státní technickou kontrolou. V případě koroze ovšem neexistuje jednotný mustr, podle kterého je posuzována, a tak se může stát, že když auto odvezete na jinou stanici, ve stejném stavu bez potíží kontrolou projde. To nicméně neznamená, že byste měli brát korozi na lehkou váhu.
Koroze se svépomocí nezbavíte
Na rozdíl od mnoha jiných oprav, které si na autě můžete udělat svépomocí, abyste ušetřili, se koroze jen tak podomácku nezbavíte. Bude třeba navštívit autoservis, který nabízí také klempířské služby. Pokud je to možné, prorezlý díl nahradí klempíři za nový, netknutý, protože mikroskopické známky koroze mohou být i na zdánlivě nepoškozených místech. Jestliže nelze výměnu jednoduše provést, karoserii či podvozek opraví tak, jak jsou. V tomto případě byste pak měli stav karoserie pravidelně preventivně kontrolovat.
Rychlá záchrana
Pokud na korozi narazíte u auta, kterého se brzy chcete zbavit, a drahá oprava od klempířů by se vám nevyplatila, můžete si auto narychlo opravit sami. Jde ovšem jen o krátkodobé řešení, které se v konečném důsledku obrátí proti vám, budete-li s ním jezdit déle než několik měsíců. Karoserii můžete po ošetření antikorozním prostředkem zalátat polyesterovou pryskyřicí.