Nenápadný Nisan s litrovým motorem svým velkým výkonem předběhl dobu

1

Na první pohled je to obyčejný Nissan Micra z roku 1988. Pod kapotou je ale něco, co v té době bylo považováno za unikát, a o čem můžeme s odstupem času říci, že překročilo dobu. Nemluvíme však o klasickém voze Nissan Micra, který skutečně neměl nijak oslnivý výkon. Pod kapotou byl k dispozici litrový motor o výkonu 50 koní, a později se objevila také dvanáctistovka s výkonem o deset koní větším, tedy 60. Ani jedno nebyly hodnoty, které by budily respekt.

Mohlo by vás zajímat:  Značka upravující rychlost nemusí platit vždy. Mnozí si to však neuvědomují a zbytečně brzdí provoz

Existovala ještě jedna verze

Kromě základních motorizací byla k dispozici ještě jedna. S turbem. Bohužel Evropa si na tento vůz musela nechat zajít chuť, jelikož vůz s označením Nissan March Super Turbo, pod kterým se na japonském trhu prodával, měla výkon o poznání vyšší. Auto bylo představeno v roce 1988 a hned zkraje následujícího roku šlo do prodeje. A to v omezené sérii 10 000 kopií.

Zdroj obrázku: Nissan

Důraz na výkon

Unikátní na voze Nissan March Super Turbo byl pochopitelně jeho výkon. Zajímavé je, že tento Nissan Micra měl pod kapotou i nadále litrový motor, čtyřválec, který dokázal díky turbu nabídnout výkon 110 koní a točivý moment o hodnotě 130 Nm. Nyní, s odstupem času se to nezdá jako nic unikátního, ale vezměme v potaz, že jde o dvojnásobný výkon oproti základní verzi. A také nezapomínejme na to, že malá Micra vážila jenom 740 kilogramů. Motor v kombinaci s pětistupňovým manuálem dokázal vytáhnout auto na stovku za pouhých 7,7 sekundy. V té době něco obdivuhodného.

Mohlo by vás zajímat:  Dva roky práce a vznikl McLaren 720S vyrobený kompletně z Lega

Inspirace pro downsizing?

A v čem vlastně tento Nissan Micra, tedy přesněji Nissan March Super Turbo předběhl dobu? Podívejme se pár let zpátky, kdy nastala doba downsizingu. Tedy doba motorů s malými objemy, kde je výkon doháněn právě turbodmychadly. Litrový motor výrazně přesahující sto koní není v dnešní době nic neobvyklého. A podobně tomu bylo pod kapotou Micry již před více než třiceti lety.

David Hampl

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora