Nesmyslné mýty kolem pneumatik zná každý řidič. Ti, kteří jim věří, si přidělávají zbytečné problémy

Hands Only Mechanic Holding Tire Repair Garage Replacement Winter Summer Tires

Pneumatiky jsou velmi často opomíjenou součástí každého auta. Řada řidičů jim buď nevěnuje nijak zvlášť velkou pozornost, nebo dokonce věří některým mýtům. Co dělají řidiči, pokud jde o pneumatiky, zcela špatně? A proč se jim to může vymstít?

Jízda na špatné sadě

Jsou pneumatiky letní, zimní a celoroční. Většina řidičů to ví, ale někteří věří tomu, že je to stejně jedno. Na svém voze tak mají po 365 dní v roce buď pneu celoroční, nebo dokonce jenom zimní. Nejenom že tím v podstatě nic neušetří, ale také si zadělávají na problémy. Zimní pneumatika v létě nemá nijak zvlášť dobré vlastnosti, nehledě na to, že se výrazně opotřebovává.

Mohlo by vás zajímat:  Infrastruktura pro elektromobily je podstatně lepší než u spalováků. Odpůrci si to jenom nechtějí připouštět

Nesmyslné prohazování

Řada lidí při přezouvání důsledně popisuje své pneumatiky, aby za půl roku věděla, jak je správně obout. S tím souvisí často nesmyslné přehazování. Ano, je vhodné zajistit rovnoměrné sjíždění tím, že se ob rok bude střídat hnaná náprava. Měnit ale levou a pravou stranu je zcela zbytečné. Lepší je investovat do geometrie vozu a je jistota, že pneu se budou sjíždět rovnoměrně bez ohledu na to, na jaké straně jsou.

Zdroj obrázku: Freepik

Kontrola hloubky dezénu

Zákon říká, že u zimních pneumatik musí být minimální hloubka dezénu 4 mm, u letních 1,6 mm. To je jediná věc, na kterou řidiči při kontrole hledí. Neberou v potaz stáří svých pneu. Přitom právě roky používání se postupně podepíšou na jejich stavu. I když je dezén ještě vyhovující, je namístě zvážit, zda už nejsou přestárlé a není čas na jejich výměnu. Ani ty nejlepší nevydrží věčně, jak si mnozí myslí.

Mohlo by vás zajímat:  Chtít za každou cenu atmosférický motor se může vymstít. Jeho pozitiva nejsou pro každého

Kontrola tlaku

Jsou řidiči, kteří si myslí, že kontrola tlaku při výměně pneumatik plně dostačuje a více se mu již nemusí věnovat. I to je častý mýtus. Tlak v pneumatikách je třeba pravidelně kontrolovat. Už kvůli jízdním vlastnostem, spotřebě nebo vlivu na opotřebování. Ti, kteří mají TPMS ventilky, to mají o něco jednodušší, jelikož jim může hodnoty tlaku ukázat palubní počítač v pohodlí interiéru auta.

Zdroj: https://www.sgcarmart.com/news/writeup.php?AID=328
Karel Michalec

O Karel Michalec

Kontakt na autora: karel.michalec@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora