Nespěcháte? Potom vám nebude vadit některé z těchto vozů – 1. polovina

Výkon vozu je jedním z důležitých parametrů pro výběr toho pravého auta. Mnohdy je tomu stejně i u maximální rychlosti, kterou dokáže automobil nabídnou. Ne každý má však stejné potřeby. Jsou skupiny lidí, kteří zase až tak neřeší jaké má auto zrychlení, nebo kolik maximálně pojede. To proto, že nemají potřebu být někde rychle. Pokud přijedou o několik minut nebo hodin déle pro ně nehraje zase až takovou roli.

Dost možná i pro ně automobilky nabízejí vozy se základními motorizacemi, které zaujmou hlavně svou cenou. Výkonem motoru určitě ne. Pokud do skupiny těchto nespěchajících lidí patříte, toto jsou vozy přímo pro vás.

Fiat Punto

Automobil, který nevynikne ani celkovou všestranností a praktičností, a když se k němu přidá i motorizace o objemu 1,2 litrů, tak nevynikne ani svým výkonem. Ten je totiž 51 kW, což není nijak ohromující hodnota. Co to znamená v praxi? Že rozjet auto Fiat Punto z nuly na stovku bude trvat dlouhých 14,4 sekundy. Nijak oslnivá není ani maximální rychlost, která je 155 kilometrů v hodině.

Citroen C3

Vůz který se celkem povedl jak po designové, tak i pro praktické stránce. Rozhodně jde o zajímavé auto – tedy pokud sáhnete po lepší motorizaci, než je u vozu Citroen C3 ta základní. Tu by podle nás neměla automobilka ani nabízet. Motor o objemu 1,2 litru má totiž výkon pouze 50 kW. Co to znamená u vozu, který váží více než 1,1 tuny? Že na tachometru budete mít stovku za 14,4 sekund. Pokud jde o maximálku, ta celkem jde, jelikož činí 164 kilometrů v hodině.

Fiat Panda

Další Fiat v našem přehledu. Tentokrát model Fiat Panda, která má budit na první pohled dojem praktického malého vozu. Faktem je, že designově se rozhodně nejedná o nijak povedený automobil. A nijak neoslní ani se základním motorem o objemu 1,2 litru, který nabídne výkon přesně 51 kW. Když budete sledovat ručičku tachometru, tak dosáhne stovky za 14,5 sekundy. Když budete chtít dosáhnout maximálky, budete zastaveni na 164 kilometrech v hodině. Tato hodnota nejhorší není.

Mohlo by vás zajímat:  Nespěcháte? Potom vám nebude vadit některé z těchto vozů – 2. polovina

Kia Picanto

Hlavní důraz, který automobilka kladla na model Kia Picanto byl rozhodně spojený s designem. Chtěla vyrobit povedené malé auto, které lehce vybočuje z běžné šedi hlavně barevnými liniemi jak v exteriéru, tak v interiéru. V čem ale nevybočuje, to je především základní verze motorizace. Pod kapotou najdete jenom litrový motor, který má výkon pod padesát kW. Konkrétně je to 49 kW. I když auto neváží ani tunu, tak se na stovku rozjede za dlouhých 14,5 vteřin. Když jde o maximální rychlost, je možné dosáhnout hodnoty 161 km/h. Otázkou však je, jak stabilně se bude tento automobil chovat.

Renault Twingo

I toto je auto, které chtělo zaujmout hlavně svým designem. Zatímco z vnějšího pohledu vypadá Renault Twingo celkem standardně, tak pokud se podíváme dovnitř, rozhodně se nešetřilo barvami. Podle designérů jde o snahu zaujmout mladou generaci. Podle nás už to lehce hraničí s kýčem. Koho měl však zaujmout základní motor o objemu jednoho litru, na to přijdeme jenom velmi těžko. Jeho výkon je 52 kW a zrychlení z nuly na stovku zvládne za 14,5 sekundy. Nijak pozitivní není ani hodnota jeho maximální rychlosti, protože tady mluvíme o rychlosti jenom 151 kilometrů v hodině.

Ford Fiesta

Velmi populární model, který byl menší provedením neméně oblíbeného Focusu. Ford Fiesta je vůz stále celkem poptávaný. Je však nutné říci, že ne každá verze dokáže splnit požadavky zákazníků a ne každá verze by měla být chválena. Vůbec nejhorší je jistě varianta s motorem o objemu 1,1 litrů. Ten má výkon 52 kW a rozhodně nenabídne jediný důvod, proč ho chtít. Pokud jde o zrychlení, je nutné na stovku čekat 14,9 sekund. Když se mluví na maximálce, tak je pouze 160 kilometrů v hodině.

Opel Adam

U nás se nejedná o příliš populární auto. Kdy už, tak si ho pořídí někdo, kdo potřebuje skutečně velmi kompaktní auto do města, od kterého neočekává nijak velkou praktičnost. Třídvéřová verze modelu Opel Adam navíc po celkem zajímavé přední části vypadá, jako by ji chtěli designéři rychle ukončit. Pod kapotou vozu je motor o objemu 1,2 litru a o výkonu 51 kW. Problém je to, že vůz váží 1,1 tuny, a tak zrychlení na stovku trvá 14,9 sekund. Kladem je však alespoň maximálka, která činí 165 kilometrů v hodině.

Mohlo by vás zajímat:  Alfa Romeo chystá novou paletu motorů

Citroen Berlingo

Vůz, který rozhodně patří mezi populární vozy. Proč? Je to jeho praktičnost. A to jak s ohledem na převoz pasažérů, tak i s ohledem na možný převoz zavazadel. V tomto ohledu Citroen Berlingo rozhodně najde uplatnění především v mnoha rodinách. Řadu z nich může zaujmout i motorizace s objemem 1,6 litrů, která může podle této hodnoty budit dojem dobrého výkonu. Opak je pravdou. Ten jenom 55 kW. A jelikož prázdné auto váží necelých 1,5 tuny, tak to znamená, že na pokoření stovky bude nutné čekat 15,1 sekund. A nijak neohromí ani maximální rychlost vozu činící jenom 156 kilometrů v hodině.

Toyota Aygo

I tento vůz jasně patří do kategorie těch, které se měly zařadit do skupiny malých městských vozů, které však nemají být nudné. Poklud se podíváme čelní masku tohoto vozu, je jasně vidět, že designově se povedl. Co se u vozu Toyota Aygo moc nepovedlo, to je základní motorizace. Od litrového motoru se nedá očekávat nic unikátního. Jeho výkon je 53 kW a přesto vůz nevážící ani tunu uvede do stokilometrové rychlosti za dlouhých 15,2 sekund. Nijak dobré to není ani s jeho maximální rychlostí, která je 160 kilometrů v hodině.

Toyota Yaris

Tento mode Toyoty už si umí najít celkem dost příznivců a také celkem dost zákazníků. Není se čemu divit, jelikož auto celkem dobře vypadá, stejně jako umí Toyota Yaris zaujmout i svou praktičností v mnoha ohledech. K tomu patří i dobré jízdní vlastnosti – pokud zrovna nesáhnete po základní motorizaci. Ta má objem jenom 1 litr a výkon jenom 51 kW. I když je auto celkem lehké, rozhodně to nestačí. Tedy pokud nechcete na zrychlení na stovku čekat 15,3 sekundy, nebo pokud nechcete jet maximální rychlostí jenom o hodnotě 155 kilometrů v hodině.

Komentáře