Nespěcháte? Potom vám nebude vadit některé z těchto vozů – 2. polovina

V první části, tedy v předchozí polovině našeho článku jsme se zaměřili na přehled těch vozů, se kterými toho opravu moc nenaspěcháte. A to z toho důvodu, že se jedná o auta, která nemají až tak povedené motory. Jde především o základní motorizace, které mají problém s malým výkonem, který se následně podepisuje jak na dlouhém zrychlení vozu, tak i na maximální rychlosti.

V první polovině článku byly uvedeny ty modely vozů, které lze ještě zařadit do kategorie celkem ucházejících. V této, tedy druhé půlce, už lehce přitvrdíme. A to proto, že tady už se lze setkat s auty, u kterých budete na zrychlení čekat až k dvaceti sekundám a na dálnici překonáte povolenou 130 jenom o fous. Nevěříte? Nebudeme vás nijak zdržovat a můžete se podívat na představení.

Fiat 500L

Stylové autíčko, které se Italům rozhodně povedlo. Kdo chce menší městský vůz, který dokonale zaujme svým designem, jenom těžko najde něco lepšího, než je Fiat 500L. V tomto směru se nedá hodnotit jinak, než pozitivně. A jak je tomu ve směru základní motorizace? Tady zůstává rozum stát. v našem přehledu jde o první auto, které má motor s objem pod litr. Konkrétně je to 0,9 litru. A výkon?           Očekávatelně malý, a to pouze 43 kW. Přitom nelze zapomínat, že auto váží téměř 1,4 tuny. I když maximální rychlost je 163 km/h, je otázkou, za jak dlouho jí bude dosaženo. To proto, že a stovku to automobilu trvá celých 15,7 sekundy.

Peugeot 108

Vcelku zajímavě vypadající auto, které nemá nic, co by bylo možné označit za extra špatné. Tedy pokud se na model Peugeot 108 podíváme s ohledem na design, nebo s ohledem na jeho běžné využití. Jedinou špatnou věcí je určitě základní motorizace. Už to, že je objem jenom 1 litr, může mnoho věcí naznačovat. Když jde o hodnotu výkonu, tak činí 53 kW. I když je auto lehčí, tak na stovku s ním dosáhnete až za 15,7 sekundy. Maximální rychlost také nijak neohromí, jelikož je přesně 160 kilometrů v hodině.

Opel Corsa

V minulosti velice populární automobil pro toho, kdo hledal menší auto. Toto automobilce vydrželo i do dnešní doby a tak i nyní je Opel Corsa celkem vyhledávaným vozem. Nutno ale říci, že jednu vadu na kráse přece jenom má. A to je základní motorizace. Dostáváme se totiž k modelu, u kterého už je nutné na dosažení stokilometrové rychlosti čekat přesně 16 sekund. Za to může motor s objemem 1,2 litru a s výkonem 51 kW. Sice s ním lze jet maximálně až 165 km/h, ale tímto to auto rozhodně už nezachrání.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Nissan Micra DIG-S čeká na Ženevu

Škoda Citigo

Jdeme na tuzemského zástupce v podobě městského vozu Škoda Citigo. Mluvit však nemusíme jenom o něm, jelikož stejné parametry mají také vozy Seat Mii a dále Volkswagen up! Že jde o vozy ze stejného koncernu je možné vidět jak při pohledu na design, tak je to možné vidět i při pohledu pod kapotu. Všechny tři mají pod kapotou litrový motor s výkonem 1 litr. Maximální rychlost o hodnotě 164 je na malé městské auto celkem ucházející. Co však není žádná sláva, to je hodnota zrychlení na stovku. Počkáte si, a to 16,3 sekundy.

Nissan Micra

Stylové auto, u kterého se automobilka nebála jak moderního designu, tak i netradičních barev. Skvěle vypadá Nissan Micra třeba v oranžové barvě, která je využita na karoserii, stejně jako v interiéru. Čeho se automobilka pravděpodobně již bála, to bylo využití lepší motorizace v základu. Proto má vůz jenom litrový motor s výkonem 52 koní. Pokud s ním budete chtít dosáhnout stovky, bude to trvat 16,4 sekund. Ještě delší dobu budete čekat na dosažení maximální rychlosti. Ani ta není nijak výjimečně velká a činí 158 kilometrů v hodině.

Smart Forfour

Auto, které se pro někoho dost možná stalo v minulosti legendou, kterou chtěl obnovit. Tak by se dalo charakterizovat model Smart Forfour, který pokud jde o design rozhodně zaujme odvážnějšími barevnými kombinacemi. V tomto není co vytknout. Jedná se spíše o městský vůz, takže tady je jasné i to, jakou očekávat praktičnost. Co bude zklamání, to je základní motorizace auta. Benzinový motor o objemu 1 litr nabídne výkon pouze 45 kW. A protože auto váží přes tunu, je to znát. Zrychlení z nuly na stovku je 16,7 sekundy. Maximální rychlost také žádný zázrak ,a to pouze 151 kilometrů v hodině.

Hyundai i10

Nejmenší z portfolia vozů této korejské značky nese označení Hyundai i10. Vůz by měl posloužit každému, kdo hledá hlavně jednoduchý automobil do města. Určitě nezklame ani svou spolehlivost který vyvrací jakékoliv mýty o kvalitě. Co mohlo být přece jenom lepší, to je motorizace auto. Benzinový motor o objemu 1 litr s výkonem 49 kW opravdu není žádný zázrak. Pocítíte to nejenom ve chvílí, kdy s vozem budete moci jet maximálně jenom 150 kilometrů v hodině, tak to pocítíte také ve chvíli, kdy začnete zrychlovat. Z nuly na stovku to nezvládnete rychleji, než za 16,8 sekundy.

Mohlo by vás zajímat:  Motor roku 2018 má své vítěze

Suzuki Jimny

Pokud hledáte menší auto do terénu, a příliš vám nevadí, že se vůz nepovedl ano s ohledem na vnější, tak ani s ohledem na vnitřní design, může se model Suzuki Jimny jevit jako celkem vyhovující volba. Nutno ale říci, že byste měli být obezřetní u toho, jaký motor dostanete. Je sice pravdou, že vůz už svou koncepcí nepatří do kategorie těch, které by měly podávat unikátní rychlostní výkony. Jde o auto spíše mimo silnici. Přesto musíme říci, že motor s objemem 1,3 litru a výkonem 62 kW není opravdu pravý ořechovým. Když vyrazíte na jakoukoliv běžnou silnici, bude v trvat 17,2 sekundy, než se vám z vozu podaří vymáčknout stovku. A na dálnici se raději nepokoušejte předjíždět, protože maximální rychlost auta je pouze 135 kilometrů v hodině.

Volkswagen Caddy

Vůz, který nelze označit nutně jenom za osobní automobil, jelikož Volkswagen Caddy mnohdy využívají pro svou praktičnost i mnozí živnostníci a řemeslníci. Praktický opravdu je, a to snad ve všech parametrech, kromě motorizace. Tady je nutné uvést, že by mohla být lepší. Jde sice o motor o objemu celé 2 litry, ale auto nemá nijak závratné vlastnosti. A to neváží zase až tak moc, pouze 1 442 kg. Přesto budete po sešlápnutí plynu čekat 17,6 sekund na dosažení stovky, a pokud jde o rychlost maximální, tak nezvládnete více, než 152 kilometrů v hodině.

Lada Niva

Znovuzrození původní legendy. Asi tak by se dal jednoduše a stručně popsat automobil Lada Niva,  který není stavěný ani tak na běžné silnice, jako spíše na nezpevněné cesty v lesích a v horách, tomu celkově odpovídají parametry, i samotné motorizace. Nutno ale říci, že ta s objemem 1,7 litru a s výkonem 61 kW nenabídne na běžné silnici nic dobrého. Kdo bude chtít dosáhnout stovky, bude na ni čekat téměř dvacet vteřin. Přesně tedy 19,3 sekund. A maximální rychlost jenom těsně překračuje maximální povolený dálniční limit, jelikož zde mluvíme o rychlosti 137 kilometrů v hodině.

Komentáře