Nezkušení motoristé dělají v dobré víře věci, kterým autu naopak škodí

Man Washing His Grey Car High Pressure Water Outdoors Back View

Životnost svého vozu chce prodloužit každý, ale mnoho lidí dělá věci, kvůli kterým se stane pravý opak. Věci, které životnost vozu jenom zkracují a kterými auto zbytečně posíláme do servisu. Které to jsou a děláte je také? V mnoha případech dost možná ano. Kdo chce, aby mu auto sloužilo co nejdéle, tohoto by se měl vyvarovat.

Minimální provoz

Když má auto při prodeji nízký kilometrový nájezd, rozhodně to zvedne jeho cenu i zájem kupujících. Ne ale vždy. Pokud máme auto několik let a dohromady najelo jen pár tisíc kilometrů, je to na škodu. Kdo s vozem téměř nejezdí a nechává ho pouze stát na místě, škodí mu více, než si uvědomuje. Auta jsou určená k pravidelnému provozu, a když se tak neděje, může to být problém.

Mohlo by vás zajímat:  Automobil vs. tramvaj: Podcenění rizik může mít fatální následky

Parkování v garáži

Garáž je vždy lepší než parkování venku na ulici. Tedy až na pár výjimek. Je třeba říci, že autům nijak neprospívá vlhko. Vytápěná a nevětraná garáž může být pro auto doslova noční můrou. Zvýšená vlhkost se negativně podepíše na rychlejším vzniku koroze, jak na karoserii, tak i rámci vnitřních částí vozu. Během zimy toto urychlí také tající sníh se solí.

Zdroj obrázku: Freepik

Neustálé mytí

Pečovat o své auto je samozřejmě správné, ale vše má své meze. Kdo myje auto doslova každý den, zbytečně mu škodí. Různé šampony a jiné čističe mohou být i agresivního složení, které pravidelně působí na karoserii. Tu může poškozovat i každodenní tlak z wapek nebo bezkontaktních myček. Lepším postupem je důkladné umytí, voskování a leštění. Následně stačí díky těmto ochranným vrstvám nečistoty jednou za čas opláchnout.

Mohlo by vás zajímat:  Zimní podmínky ovlivňují výkon motoru i spotřebu paliva

Vylepšování různými doplňky

Možná díky nim auto lépe vypadá, může být komfortnější a někdy mohou mít vliv i na samotnou jízdu. Realita ale může být i kontraproduktivní. Když chceme na auto něco instalovat, je nutné, aby se jednalo o prvek homologovaný, v některých případech také zapsaný v technickém průkazu. Pokud k tomu nedojde, může být problém třeba na STK a daný díl musí dolů.

Zdroj: https://www.yourmechanic.com/article/top-12-most-common-car-problems-and-issues