Neznámá Lada Granta překvapuje ohromným výkonem. Do prodeje však nemůže

Přidat na Seznam.cz

Když se řekne Lada, každý si patrně vybaví typický Žigulík, na který by mnoho majitelů nejraději zapomnělo. Nejde však o jediný model automobilky. Známá je například i Lada Niva, která už je na tom hlavně co do terénních vlastností o mnoho lépe. A potom je tu také Lada Granta, což je model, který pro našince nemusí být úplně známý.

V mnoha různých verzích

Sériový model Niva Granta není v podstatě ničím výrazně výjimečný. Jde o průměrné auto, které má motor o objemu 1,6 litru s výkonem pouze 87 koní. Zaujmou karosářské verze, protože aktuálně se dá tato ruská Lada pořídit jako hatchback, sedan, ale také jako liftback a samozřejmě kombi. A potom je tu ještě jedna verze, která už pod kapotou nemá takto slabý motor, a vypadá o poznání zajímavěji než klasický sériový model.

Zdroj obrázku: MR Motorsport

Lada s výkonem 340 koní

Pokud byste někomu řekli, že víte o Ladě s výkonem 340 koní, patrně vás bude mít za blázna, nebo si představí dílo milovníka tuningu, který se rozhodl upravit své obyčejné auto na skutečnou bestii. Ale o nich někdy jindy. Máme na mysli Ladu, která bude jezdit závody rallye. A to pod stájí MR Motorsport, která si nechala toto typické ruské auto upravit k obrazu svému. A to znamená, že pod kapotou se nyní nachází osmnáctistovka s výkonem ohromujících 340 koní. Vzhledem k tomu, že auto váží jenom 1 254 kilogramů, je to slušná porce.

Zdroj obrázku: MR Motorsport

Změnil se i vzhled

Klasická Lada Granta se dá označit za celkem běžné, tuctové auto. V případě této závodní úpravy však došlo k inovacím nejenom pod kapotou, ale také v interiéru a rozhodně i v exteriéru. Karoserie je výrazně širší a nechybí také řada nových prvků, jako jsou nárazníky, ale i spojler, který má pochopitelně i svou praktickou funkci. Jen škoda, takhle nevypadá sériová verze, hned by bylo o co stát a pověst automobilky Lada by se dost možná i výrazně zlepšila.

Komentáře
Přidat na Seznam.cz

O David Hampl

V případě kontaktu využijte email: hampl@autozine.cz

Zobrazit více příspěvků autora