Nissan Maxima se dočkal nové generace

Nissan Maxima, tedy sedan vyšší střední třídy, byl svého času a s přídomkem QX v prodeji také u nás. Pšenka mu však nekvetla, takže se postupně stáhnul zpět na severoamerický trh, kde se mu celou kariéru daří nejvíce. Aktuálně se do popředí dere již osmá generace, útočící na zákazníky především dynamickými tvary.

Svůj podíl na až atletickém profilu karosérie má jistě její snížení o 33 mm a natažení o 56 mm. Základní prvky jako maska chladiče ve tvaru V, světla s bumerangovitým tvarem LED diod denního svícení nebo bohaté prolisy na boku karosérie známe již z loni představeného crossoveru Murano. Díky tmavým sloupkům B a C navozuje Maxima dojem plovoucí střechy. Tvar koncových svítilen a konec konců i jejich světelný podpis z velké části odpovídá předním reflektorům. Standardem jsou 18palcová litá kola, pokud však zvolíte verzi SR, dostanete 19palcové ráfky s diamantovým výbrusem. Další novinku představují laky Coulis Red a Forged Bronze.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Dacia s cenou do 5000 euro? Možná již brzy!

Středová konzole natočená k řidiči spolu se zploštělým volantem a výraznými pádly řazení dávají tušit, že novinka nebude pouze „usedlým“ rodinným sedanem. Přístrojový panel tvoří nejen dvojice analogových budíků, ale především sedmipalcový displej, který doplňuje osmipalcovou obrazovku multimediálního systému NissanConnect s navigací, digitálním rádiem a řadou užitečných aplikací. Mezi volitelnou výbavou nechybí audiosystém Bose či vyhřívaná a ventilovaná sedadla. Standardní čalounění obstarává především kůže, za příplatek však dostanete prémiovou useň Ascot s alcantarovými prvky. 

Pod kabátkem je zcela nová platforma s vyšším procentem vysokopevnostní oceli, což má za následek nejen vyšší torzní tuhost, ale též o 37,1 kg nižší hmotnost v porovnání s minulou generací. Paleta motorů zahrnuje pouze 3.5litrový šestiválec o výkonu 303 koní s točivým momentem 353 Nm, jež na kola posílá automatická převodovka Xtronic. Nabídka bezpečnostních asistentů zahrnuje inteligentní tempomat, přednárazový systém, hlídání dopravy za vozidlem při vyjíždění z parkovacího místa, nouzové brzdění nebo hlídání mrtvého úhlu. Za příplatek je dostupné sledování bdělosti řidiče.

Mohlo by vás zajímat:  Světlo je nový chrom: Světelný design nového modelu ID.4

První vozidla se ke svým zákazníkům dostanou v létě, základní cena je 32 410 dolarů (cca 818 000 korun).

Zdroj: Nissan