Nissan odhalil české ceny hatchbacku Pulsar

Nissan se po několikaleté odmlce vrátil do segmentu klasických hatchbacků nižší střední třídy a prakticky hned se chystá ukrojit si nikterak malý kousek koláče. Pulsar má rozhodně dobré předpoklady v podobě líbivé karosérie, velkého vnitřního prostoru a jak už nyní víme také v podobně příznivé cenové politiky.

Kabátek Pulsaru je šitý současnou designovou jehlou japonské automobilky. Dominantní je maska chladiče ve tvaru písmene V, připomínající populární crossovery značky. V nejvyšší výbavě ji doplňují LED diodová přední světla. I při pohledu z profilu bude Pulsar vším, jen ne designově konzervativním vozem. Téměř po celé délce auta se táhne výrazný prolis, který je zakončen až velkými skupinovými svítilnami vzadu. A když už je řeč o zadní části, tak kromě světel zaujme i střešní spoiler a velmi výrazně tvarovaný nárazník. V nabídce bude celkem 7 metalických a 2 pastelové odstíny karosérie, litá kola mají rozměr 16 nebo 17 palců, nejlevnější model dostal ocelové šestnáctky.

Interiér je díky rozvoru náprav 2700 mm, což řadí Pulsar na vrchol segmentu, velmi prostorný. To konkrétně dokazuje i 692 mm pro kolena cestujících vzadu a za to by se podle automobilky nemusel hatchback stydět ani o segment výše. Do kufru se vejde v základní konfiguraci 385 litrů, po sklopení zadních sedadel až 1395 litrů. Abychom učinili číslům za dost, musíme uvést i další rozměry kompaktního Nissanu – délka 4387 mm, šířka 2017 mm a výška 1520 mm rozhodně nepatří k průměru třídy. Co se týká designu pracoviště řidiče, tak to je na rozdíl od karosérie velmi konzervativní. Středovému panelu dominuje, alespoň ve vyšších verzích, lesklý černý plast, do kterého je zasazen multimediální systém Nissan Connect se 7palcovou obrazovkou. Nižší verze však na jeho místě mají „pouze“ rádio s CD přehrávačem. Druhý displej, tentokrát s rozměrem 5 palců a barevným rozlišením je umístěn mezi budíky. Zajímavým prvkem je loketní opěrka, která má na šířku 95 mm, což je největší hodnota v segmentu. Za jejím vznikem stojí extrémním vytvarováním čalounění dveří do boků. 

Mohlo by vás zajímat:  Škoda překonala svůj vlastní rekord a vyrobila více než 900 tisíc aut za rok

Pod kapotou zatím najdeme pouze dva motory – jeden zážehový a jeden vznětový. Jedinou zážehovou jednotkou je čtyřválec 1.2 DIG-T s přeplňováním turbodmychadlem a výkonem 115 koní. K dispozici jsou pro tento motor dvě převodovky – manuální šestikvalt a automat Xtronic. Pokud zvolíte manuální řazení, má motor točivý moment 190 Nm při 2000 ot./min, na 100 km/h se dostane za 10,7 sekundy, má maximální rychlost 190 km/h a spotřebuje 5,0 l/100 km. S automatem jsou hodnoty o něco horší, když dvanáctistovka točí 165 Nm při 1750 ot./min, na 100 km/h zrychluje za 12,7 sekundy, má maximální rychlost 185 km/h a průměrně si řekne o 5,1 l/100 km. Druhou volbou je vznětová patnáctistovka dCi o výkonu 110 koní, která je dostupná pouze s manuálním šestikvaltem. Točivý moment 260 Nm je dostupný mezi 1750 – 2500 ot./min, na 100 km/h zrychlí Pulsar dCi za 11,5 sekundy, má maximální rychlost 190 km/h a spotřebuje 3,6 l/100 km. 

Výbava je rozdělená do tří, u Nissanu klasicky pojmenovaných stupňů – Visia, Acenta a Tekna. Základní výbava Visia bude ve většině případů plně dostačovat, když obsahuje 6 airbagů, ABS, ESP, elektrická okna a zrcátka, tempomat s omezovačem rychlosti, manuální klimatizaci, rádio s CD a MP3/USB/Aux/iPod konektivitou nebo monitoring tlaku v pneumatikách. Prostřední stupeň Acenta nahrazuje manuální klimatizace automatickou dvouzónovou klimatizací, má navíc přední mlhovky, litá kola, chromované kliky dveří, kožený volant a hlavici řadící páky nebo vyhřívaná přední sedadla. Nejvyšší stupeň Tekna má již zmiňovaný multimediální systém Nissan Connect s navigací a parkovací kamerou, bezpečnostní systém Safety Shield s upozorněním na vybočení z jízdního pruhu, sledováním mrtvého úhlu, monitoringem pohybujících se objektů za vozidlem a automatickým nouzovým brzděním, panoramatický kamerový systém AVM se samočisticí kamerou (využívá jí i systém Safety Shield), automatická světla se senzorem šera nebo LED diodové přední světlomety.

Mohlo by vás zajímat:  Nissan ukázal první verzi nového Titanu

Základní akční cena Pulsaru Visia 1.2 DIG-T s manuální převodovkou je 329 900 korun. Stejný motor s výbavou Acenta přijde na 385 000 korun a s výbavou Tekna na 465 000 korun. Příplatek za automat činí 55 100 korun u základní výbavy, respektive 50 000 korun u zbývajících stupňů. Pokud zvolíte naftový motor dCi, přijde Vás Pulsar minimálně na 395 000 korun. Prostřední výbava Acenta s tímto motorem stojí 445 000 korun a nejvyšší stupeň Tekna dokonce 525 000 korun. Při financování od Nissan Finance pak základní cena klesne ještě o 30 000 korun na 299 900 korun. Pokud již nestihnete Pulsar koupit v zaváděcí akci, připravte si na každý model, vyjma toho základního, o 30 000 korun více. Základní model pak stojí o 35 100 korun více, v konečném součtu tak bez všech akčních nabídek přijde na 365 000 korun. Kompletní ceník naleznete zde

Porovnání s konkurencí:

 
Model: Mazda3 Nissan Pulsar Volkswagen Golf
Rozměry (d/š/v): 4465/1795/1450 mm 4387/2017/1520 mm 4255/1799/1452 mm
Rozvor:  2700 mm 2700 mm 2637 mm
Velikost kufru: 364/1250 l 385/1395 l 380/1270 l
Zážehové motory: 1.5 Skyactiv-G (100 k), 2.0 Skyactiv-G (120/165 k) 1.2 DIG-T (115 k) 1.2 TSI (85/105 k), 1.4 TSI (122/140 k), 1.4 TSI ACT (150 k), 2.0 TSI GTI (220/230 k)
Vznětové motory: 2.2 Skyactiv-D (150 k) 1.5 dCi (110 k) 1.6 TDI (105 k), 2.0 TDI (150 k), 2.0 TDI GTD (184 k)
Alternativní pohon:  —————  ————— 1.4 TSI CNG (110 k)
Základní cena: 359 900 Kč 365 000 Kč (v akci 299 900 Kč) 367 900 Kč

Zdroj: Nissan